Maakt het echt zo'n verschil?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0126

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2007
Berichten
123
Maakt het echt zo'n verschil?

Ben wel benieuwd naar het antwoord want me ouders betalen rond de € 75 per maand aan Versatel voor voetbal-telefoon-internet. Dit alles bij elkaar is de duurste abonnement die wij ooit hebben gehad en ik vind dat het echt onzin is voor zo iets slechts.

Bijvoorbeeld, de dichtbijzijnde radar ding voor onze I-net verbinding staat ongeveer 5 km van ons huis, of in iedergeval een hoofd ding van versatel. Oke der is heel veel dichtgebouwde gedoe en ons huis is net zoals alle andere huizen in de omgeving, alleen dan wat anders opgedeeld. In het begin zijden ze ons dat we 20 MBPS, dat is ongeveer 8 MB/s zullen krijgen. Dat bleek later niet zo te zijn omdat de afstand zo belangrijk bleek. Wat nu blijkt is dat door de afstand we nog amper 4 MBPS, (500 kb/s) hebben en dan heb ik het over beneden, 5 meter van waar die ene ding staat. Op mijn kamer kan ik uiterst op 250 kb/s, wat voor iemand, die veel download echt tergend sloom is. Wel sneller dan Tiscalli, maar toch.

Verder is de voetbal gedoe ook voorbij, en valt alles vaak uit.

Maar wat ik me nu afvraag, is het echt zo dat afstand, infrastructuur enzo echt belangrijk is voor een verbinding?

Hoe komt het btw, dat ik op de toilet, eerste verdieping, dat ik op me DS op wifi kan?
En is het echt zo duur allemaal?
 
Je haalt een paar dingen door elkaar denk ik. Je pc/DS is via WiFi verbonden met de router die beneden staat. De router is verbonden met het verdeelhuis van Versatel, 5km verderop.

Het is inderdaad zo dat de afstand tussen het verdeelhuis van Versatel en jouw huis bepalend is voor de snelheid. De 20 Mbps waar ze mee adverteren haal je eigenlijk nooit, maar 4 Mbps is wel erg weinig. Niet dat je hier wat van kan zeggen, want in de kleine lettertjes staat natuurlijk dat de snelheid kan varieren. Ik heb zelf Alice, die adverteren ook met 20 Mbps, en ik haal ongeveer 12 Mbps. Ik weet dat anderen, die bij dichterbij zitten, wel 16 Mbps halen, en weer anderen slechts 8. Die zitten dan weer verder weg. Dus ja, dat maakt uit.

Als het signaal eenmaal je huis binnen is, gaat de router het verdelen. Dat zou in principe geen snelheidsverlies meer moeten geven, tenzij je een te oude router hebt die maar max 11 Mbps aan kan bijvoorbeeld (maar dat maakt niets uit als je maar 4 Mbps binnenkrijgt), óf je te ver van de router zit. Het feit dat je boven minder snel kan downloaden dan beneden geeft aan dat je te ver van de router zit, of er teveel beton/ijzer tussenzit. Dat maakt zeker verschil! Dit zou op te lossen zijn door het trekken van een kabel ipv draadloos, of de router te verplaatsen, of het signaal te versterken met een tweede router.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan