happerent geluid bij video bewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.

bogy

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2004
Berichten
26
Hallo,

Het zal niet waar zijn. Heb bijna een filmpje klaar en plotseling begint het geluid te haperen. Het gaat om pinnacle 9.3.5.

Bij het bewerken gaat alles goed todat ik bij het bekijken van het bewerkte gedeelte hoor dat het geleuid begint te happeren. Op verschillende momeneten op verschillende plaatsen op de tijdlijn.

Hij heeft het altijd goed gedaan en plotseling dit !!!

Wie kan mij helpen.
 
Dit komt waarsch. door de 'preview'-kwaliteit bij het afspelen van de tijdlijn. Als je de film rendert en de kant-en-klare avi of DVD afspeelt is het geluid waarsch. goed.
 
Hallo vandahl

Dank je voor je reactie,

Dus waarschijnlijk heb ik een slechte preview kwaliteit.
Is hier iets aan te doen ?

Op deze mannier is het niet fijn om te werken. Ik moet nu telkens het fimpje starten en dan weer stoppen om geluid erbij te krijgen.

Soms loopt het geluid minuten goed en dan weer begint hij te haperen.

Best wel jammer want het is een verslavende hobby geworden.

Hoe kan ik dit probleem verhelpen...........HELP
 
Vaak zetten montageprogramma's dit op auto, Hiermee wordt de computer-power verdeeld tussen het bewerken van de video en het laten zien van de preview. Misschien kun je die preview op manual/high zetten in de instellingen van Pinnacle. Maar waarsch. gaat het monteren dan weer langzamer. Een snellere PC/schijven/meer RAM werkt vaak fijner, maar ligt aan wat je al hebt voor PC.
Nog 1 ander idee: Ben je met mp3 geluid (of muziek) aan het monteren? Zet dat dan eerst om naar .wav Dit is ongecomprimeerd, waardoor de PC al weer een taak minder heeft..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan