Photo Shop strepen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan met de PEN-TOOL.

Het is wel een secuur werkje helemaal wanneer je het een beetje symetrisch wilt hebben.

Kwestie van 1 middelpunt nemen (1 layer met een 1x1 px stipje) en van daaruit driehoekjes maken.
 
Hier is een snellere manier voor, en geometrisch perfect.

Open een nieuw bestand, 800 x 800.
Dubbelklik op de achtergrond layer zodat het slotje verdwijnt.
Kies bij filters: Schets - Halftoonraster.
Kies als patroon de "lijn" optie.
Stel met de schuifjes de grootte in op 11, contrast op 50.
Klik OK, en je hebt nu je lijnenspel als basis.

Roteer de lijnen 90 graden.

Kies bij Filters: Vervorm - Poolcoordinaten.

Voila !
 
Oke, ziet er aardig solide uit. Maar ik krijg alleen vanaf het midden naar de buitenkant lijnen.

Ik kan niet instellen dat ik bijvoorbeeld vanaf de linkeronderhoek wil beginnen. Mocht dat wel kunnen dan zou het in ieder geval aardig wat werk schelen.

Voor de zomervakantie heb ik zo'n afbeelding gemaakt op de manier zoals ik beschrijf.
Het resultaat is in de bijlage te vinden.
 

Bijlagen

  • skyline.jpg
    skyline.jpg
    80,4 KB · Weergaven: 94
De vorm die je krijgt is je basis, als je nu een uitsnede hieruit maakt die uit het midden ligt dan heb je precies wat in je voorbeeld gebruikt is. Alleen een zaak van subtiele verlooptinten gebruiken om de puntjes op de I te zetten.
Je kan deze vorm ook als masker gebruiken, de mogelijkheden zijn eindeloos.

Het grootste probleem was het creeren van je basisvorm, de rest is een kwestie van creatief bewerken.

Zie voorbeeld, in een minuutje opnieuw gemaakt.

PS als je kleinere stralen wil, moet je niet 11 maar een lager getal kiezen als je de lijnen ontwerpt.
Dan krijg je smallere lijnen en uiteindelijk smallere (en meer) stralen.
 

Bijlagen

  • stralen.jpg
    stralen.jpg
    11,8 KB · Weergaven: 66
Laatst bewerkt:
Heeel erg bedankt voor de reacties! Misschien een wat late reactie maar ik had vandaag pas weer tijd en ik ben nu goed opweg! Je moet het maar net even weten allemaal.

Nogmaals heel erg bedankt voor de hulp!

Groeten. Mark
 
Graag gedaan.
Als ik je een tip kan meegeven: Google!

Ik kende de truuk zelf niet eens, maar zocht op "photoshop rays" en had meteen beet.
 
Google staat bij mij op nr 1! Ik heb het opgezocht maar heb het niet kunnen vinden. Helaas dat mijn engels wat minder goed is dus vandaar dat mijn laatste redmiddel dan helpmij is. En als iedereen zou gaan googlen dan hebben we helpmij.nl eigenlijk niet meer nodig;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan