Cda Formaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wijhelpenjou

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Berichten
541
Hallo ik heb eeb vraag.

Ik heb wat albums gedownload en toen op cd gebrand via nero 7. (Audio Cd)
Maar als ik de cd-R verken zie ik alleen maar CDA files van 1 kb.

Nu is mijn vraag Kan ik met dit formaat de cd's ook in cd spelers, auto cd/dvd spelers afspelen. Omdat toen ik ze ging testen op een cd spelen deed hij het wel maar speelde ze niet af. Komt dit door omdat ik ze alleen in een cd rom kan afspelen of omdat ik via nero ook de tracks heb beveiligd? En hoe kan ik dit oplossen zodat ik ze overal op kan afspelen. De formaat van de albums die ik heb gedownload zijnn mp3 formaat
 
Laatst bewerkt:
Dit hangt van je player en je brandsnelheid af.
Als je snel mrand zijn er minder players die deze kunnen lezen.
Ik zou zeggen. Probeer et op je computer (met windows media player) en als het daar op gaat is het probleem je cd-speler/brandsnelheid.

(hoe trager je brand, hoe meer players je cd aankunnen! (zo heb ik het alleszinds ervaren))

Greetz,

PP:thumb:
 
Op zich zou de CD die je gemaakt hebt op elke CD-speler moeten kunnen afspelen. Op een lagere snelheid branden kan inderdaad helpen, ook zou je een ander type CD (plus of min) en ook een ander merk schijfje kunnen proberen. Die beveiliging is dacht ik alleen voor als je bestanden van de CD wil kopieëren, en heeft niks met afspelen te maken. Maar zet 'm voor de zekerheid toch maar uit..
Audio CD's kun je niet via de verkenner benaderen; het klopt dat je daar alleen die kleine bestanden ziet.
Door een audio CD te maken heeft de muziek geen MP3 formaat meer, dit is omgezet naar 'wav'
 
Cda

Dus ik moet op het laagste snelheid branden. Want normaal brand ik hem op de hoogste snelheid. Ik gebruik het merk TDK CD-R80 om te branden.

Maar dus ik kan de bestanden niet via verkennen naderen dan krijg ik dus aleen die cda files van 1 kb. Maar hoe kan een cd spelen dan die cda bestanden lezen of leest de cd speler de officele bestanden af
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens te branden met Windows Mediaspeler.... In Nero 7 zit ook een bug die soms "hikken" geeft in de muziek bij de conversie van mp3 naar audio CD...
Die 1kB bestanden zijn alleen maar de "tekstfiles" (titel en/of track nummer), per nummer neemt een cda bestand zo'n 40 tot 80 MB in beslag.
 
Deepburner

Maar moet ik op het laagste snelheid branden? Want ik heb ook met deepbruner gebrand. met hoogste snelheid
 
Branden

Ik heb een nieuwe paket CD-R gehaald van philips. En toen heb ik een album op de laagste snelheid gebrand 600kb of zo. Toen ik heb op mijn philips cd/radio speler wilde afspelen deed hij het niet. De cd gaf alleen -- aan en toen 00.
Kan het mischien zijn dat de cd de streepjes niet kan lezen -- want de muziek namen bevatten bijvoorbeeld 01 - The Verve - Love Is Noise.
 
Laatst bewerkt:
Nee, wel of geen streepjes maakt niet uit. Heb je ooit wel een zelf-gebrande CD kunnen afspelen met je CD speler? Het kan zijn dat jouw speler die helemaal niet lust..
Het kan ook zijn dat je bij het branden iets niet goed hebt gedaan. Maar je ziet die .cda bestanden staan, dus lijkt het erop dat dat goed is gegaan.. Heb je de discs al op andere CD-spelers getest?
 
Ja

Ja ik heb ze op mijn werk in de cd speler van philips gedaan en daar speelde hij ze niet af. op het schermpje kwam alleen >-- voor de rest niks
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan