Wat is het verschil?

Status
Niet open voor verdere reacties.

redindy

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2006
Berichten
97
Ik heb een kabel modem met een Eminent USB fast ether 10/100 aansluiting.
Nu wil ik op een andere computer die ik laatst heb gekregen ook een internet aansluiting maken.
Dus ik dacht ik sluit zo'n USB fast ethernet ding aan en dan doet hij het.
Dat is ook zo als ik diezelfde Eminent gebruik, maar omdat ik nog zo'n ding heb van een ander merk wilde ik die gebruiken zodat ik het niet steeds hoef over te zetten.
Hoewel de specificaties precies hetzelfde zijn blijkt het echter niet te werken.
Bij protocol instellen komt een ander IP adres, het hele dialoog venster geeft andere gegens als bij de Eminent en ik krijg een waarschuwing dat er een beperkte netwerk en geen internet toegang. Nou heb ik geprobeerd om het IP adres handmatig op te geven en precies de gegevens ingevuld die komen als ik de Eminent heb aangesloten. maar het werkt niet. Bij fysiekadres staat een ander getal dan bij de Eminent maar ik kan nergens vinden waar ik dat kan veranderen want het komt niet voor bij waar je die gegevens handmatig moet invullen.
Vraag is dus wat is het verschil tussen die twee ethernet aansluitingen.
 
Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp, maak je eerst gebruik van een UTP-aansluiting op het modem en wil je nu de andere computer op de USB aansluiting van het modem aansluiting?

Dat gaat in ieder geval niet lukken, omdat je normaal maar 1 IP-adres van je kabelprovider krijgt waardoor maar 1 aangesloten computer een geldig publiek IP-adres krijgt.

Als je dus met meerdere PC's op het internet wil, dan zal je toch gebruik moeten maken van een router.

Wie is je provider?
 
Ik heb een kabel modem met een Eminent USB fast ether 10/100 aansluiting.

Betekent dit dat je een Adsl-modem hebt en daarop een kabeltje met een USB-aansluiting?
Betekent je verhaal dat je slechts op één apparaat tegelijk wilt werken?

Als je ADSL (via de telefoonlijn dus) hebt, welk merk en type modem is daarbij geleverd?
Of heb je geen ADSL, maar internet via de televisiekabel?

Het lijkt erop dat KillerM gelijk heeft, maar voor een goed advies zal je toch meer informatie moeten geven!
 
Ik heb een kabelmodem van @home.
Ik wil op slechts 1 computer tegelijk internet hebben.
En dat werkt ook prima als ik het USB kastje van Eminent gebruik.
Ik heb drie computers in huis en op alle drie kan ik met het Eminent kastje moeiteloos internetten
Maar zodra ik dat andere kastje er op zet, wat volgens de specificaties precies hetzelfde zou moeten doen als het Eminent kastje, werkt het niet.
Bij automatisch IP adres ophalen komt er een heel ander IP adres en zijn velden maar gedeeltelijk ingevuld.
Als ik het handmatig doe met de gegevens die ik krijg als het Eminent kastje is aangesloten, dan blijkt het fysiek adres anders te zijn. Ik zie echter geen enkele mogelijkheid om het fysiek adres te wijzigen.
 
Ik heb een kabelmodem van @home.
Ik wil op slechts 1 computer tegelijk internet hebben.
En dat werkt ook prima als ik het USB kastje van Eminent gebruik.
Ik heb drie computers in huis en op alle drie kan ik met het Eminent kastje moeiteloos internetten
Maar zodra ik dat andere kastje er op zet, wat volgens de specificaties precies hetzelfde zou moeten doen als het Eminent kastje, werkt het niet.
Bij automatisch IP adres ophalen komt er een heel ander IP adres en zijn velden maar gedeeltelijk ingevuld.
Als ik het handmatig doe met de gegevens die ik krijg als het Eminent kastje is aangesloten, dan blijkt het fysiek adres anders te zijn. Ik zie echter geen enkele mogelijkheid om het fysiek adres te wijzigen.

Ehh, sorry maar dat is toch duidelijk?
Als je een andere router aansluit, betekent dat dat je ook een nieuwe verbinding wilt tussen je kabelmodem van @home en de router, dus de router moet dat 'weten'.
En dat er een ándere verbinding is tussen je pc's en die nieuwe router ..... en dat moet je nieuwe router 'weten'.
Je moet je instellingen dus opnieuw maken en het handigst is om daarbij de z.g. dhcp-server op je router daarvoor te gebruiken.
Op de pc's laat je de IP-adressen automatisch toekennen.

Op je andere router moet je overigens wél als host-name (afhankelijk van je merk en type 'nieuwe kastje') de door @home gegeven computernaam invullen.
Anders krijg je never verbinding met internet .... !!
 
Op je andere router moet je overigens wél als host-name (afhankelijk van je merk en type 'nieuwe kastje') de door @home gegeven computernaam invullen.
Anders krijg je never verbinding met internet .... !!

Waar moet je de hostnaam invullen?
Ik heb de software van @home opnieuw geinstalleerd terwijl dat nieuwe kastje was aangesloten.
Op het eind, als de configuratie wordt getest, kreeg ik dat de test mislukt was.

Hierbij een afbeelding van het kastje:

IMG_0277.JPG
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Wat je nodig hebt (en die je nog niet hebt, zoals ik nu begrijp) is een router om tegelijk met twee of meer computers gebruik te kunnen maken van je internetverbinding bij @home.
En de software van @home heb je al helemaal niet nodig als de internetverbinding met het modem van @home al ok was ... !!!!

Kortweg: vergeet die twee 'kastjes' - emininent of niet - nou gewoon, want:
In elke pc en/of laptop zit tegenwoordig een netwerkkaart = dus ook in jou pc's. Je maakt het jezelf met dat geklooi met die USB-kastjes alleen maar moeilijk en oplossen doe je je 'probleem' al helemaal niet.

Tussen deze netwerkkaarten en de aan te schaffen router sluit je netwerk- ofwel UTP-kabels aan.
Je hebt dan een bekabelde internetverbinding op alle drie je computers.

Wil je op één pc bekabeld en de andere twee draadloos, wat natuurlijk ook een goede optie is, dan moet je drie zaken aanschaffen:
1 x een draadloze router, aan te sluiten op het kabelmodem van @home
2x een draadloze netwerkkaart, die draadloos communiceren met de draadloze router.

Laat je eens informeren bij Dixons in Meppel en kijk eens naar deze onderdelen:
Sitecom router
Draadloze USB-adapter van sitecom
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een kabelmodem van @home.
Ik wil op slechts 1 computer tegelijk internet hebben.
En dat werkt ook prima als ik het USB kastje van Eminent gebruik.
Ik heb drie computers in huis en op alle drie kan ik met het Eminent kastje moeiteloos internetten
Maar zodra ik dat andere kastje er op zet, wat volgens de specificaties precies hetzelfde zou moeten doen als het Eminent kastje, werkt het niet.
Bij automatisch IP adres ophalen komt er een heel ander IP adres en zijn velden maar gedeeltelijk ingevuld.
Als ik het handmatig doe met de gegevens die ik krijg als het Eminent kastje is aangesloten, dan blijkt het fysiek adres anders te zijn. Ik zie echter geen enkele mogelijkheid om het fysiek adres te wijzigen.

Nog even terugkomend op het bovenstaande:
In deze situatie (een ander 'kastje') moet je elke keer eerst het kablemodem uitzetten. Dán het 'andere kastje' aansluiten en vervolgens eerst het modem aanzetten en tenslotte de pc opnieuw aanzetten.
In die 'kastjes' zit namelijk een netwerkkaartje met een eigen MAC- en/of IP-adres. Vandaar dat het met een ánder 'kastje' op een ándere pc niet gaat werken. Elke keer zullen de instellingen dus gewijzigd moeten worden.
Maar ik geloof dat je 'redelijk eigenwijs' bent, dus via deze omslachtige manier zal het je elke keer wel weer opnieuw lukken om met wisselende kastjes 'opnieuw' een internetverbinding te maken .......

LET OP: mocht je later tóch de zinvolle oplossing kiezen een router aan te schaffen, dan moet deze computernaam op alle drie de computers weer verschillend zijn !!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan