geen foto,s

Status
Niet open voor verdere reacties.

mwr

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Berichten
263
hallo mensen ,misschien kunnen jullie mij verder helpen, weet derhalve niet of ik bij de goede afdeling van het forum zit.
de vraag is het volgende onze zoon komt terug van vakantie en heeft vrij veel foto,s gemaakt nu zet hij ze op zijn pc en blijkt dat er van de 700 er maar 400 worden weer gegeven,open je nu 1 van de 7 mapjes dan geeft de ene aan dat het een bestandje is gemaakt door de canon en de andere (en dat zijn er 3)allemaal vreemde tekens,moet wel vermelden dat hij soms met foto maken aangaf dat de kaart niet kon worden gelezen ,toch is het een nieuwe van 2gb,of zou dit de oorzaak kunnen zijn
 
Ja, er kan iets met de nieuwe geheugenkaart zijn natuurlijk.
Of met het toestel, wanneer het niet in staat is data naar de geheugenkaart weg te schrijven bij het maken van een foto.
Beter is altijd een nieuwe camera even uit te proberen voordat je ermee op vakantie gaat .... maar ja, mosterd na de maaltijd.

Je kan in de verkenner via de menuoptie: Beeld > Details kijken of de niet te bekijken bestande van een redelijke omvang zijn.
Stelt dat niks voor (een beperkt aantal Kb's van rond de 10 -20 dan kan je ze gevoegelijk verwijderen want dan zijn die opnames niet gelukt.
 
Hier nog een tip als mosterd na de maaltijd: formatteer je nieuwe kaartje altijd in je camera voor je er mee aan de slag gaat.

Misschien kan je met recovery software nog wat redden.
Het is de moeite waard om te proberen.
 
bedankt

van ommeren en arctic joe,bedankt voor jullie reactie,ik denk dat ik dat met die software maar eens moet proberen,zijn anders weinig opties is wel jammer maar ja helaas
 
Als een nieuw kaartje niet goed herkend wordt in de camera, dan kan je natuurlijk niet even tussendoor formatteren, je raakt dan alle gemaakte foto's kwijt.

Als je nu nog wat hebt kunnen redden, dan zou ik (voordat je weer foto's wil maken) eerst het kaartje in de camera formatteren en zomaar wat testfoto's schieten, maakt niet uit wat. Af en toe uit- en weer intschakelen. Als je nameljk weer problemen met het kaartje krijgt dan is je kaartje gewoon niet in orde en kan je beter een andere kopen. (garantie?)

Anders gaat het met de volgende vakantiefoto's misschien weer fout.
Succes met recoveren :thumb:
 
bedankt

hlallo arctic joe,nog bedankt voor je antwoordt ,heb een software programma gedownload en is allemaal gelukt ,sorry dat ik wat laat reageer maar ben net terug van vakantie ,vandaar het verlate antwoordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan