100% cpu in Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

tsjopper

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
Berichten
3
Ik ben al bijna een week bezig om windows vista op een Dell precision M65 te zetten. Ik krijg het besturingssysteem helemaal goed geinstalleerd met alle nieuwe vista drivers van de dell site. Alleen zit ik met een mega probleem dat de CPU bijna altijd voor 100% in gebruik is zonder een aanwijsbaar proces de schuld te kunnen geven. Het is steeds een ander proces wel enorm veel CPU vreet. Als ik bijvoorbeeld iets installeer dan gaat msiexec naar 70%. Als ik outlook open gaat deze naar 60%, net als newleecher en eigenlijk voor alle processen. Met procesexplorer kom ik ook al niet ver en heb nu ook al bijna alle spyware, malware en virusscanners geprobeerd. Ik geef het bijna op dus hoop echt dat ieman me kan helpen.

Alvast heel erg bedank
 
Intel core 2 CPU @2.16GHz
2 GB geheugen
windows vista ultimate sp1

Is er nog meer wat ik moet opzoeken ???
 
Zijn je problemen al opgelost inmiddels?

Voor de prestaties van een PC is bij de Hardware de videokaart ook van groot belang. Maar in eerste instantie lijkt het niet aan de eigenschappen van je computer te liggen.

Heb je na de installatie van Vista eerst een virusscanner geinstalleerd? En daarna Vista geupdate?

Vista schoon installeren, virusscanner installeren, Vista updaten. Daarna scannen met bijv Malwarebytes Antimalware (kan goed helpen).
 
Ik heb de moed ondertussen opgegeven en heb windows xp maar weer gewoon geinstalleerd en alles draait weer prima. Ik denk dat ik voorlopig ook maar even zonder Vista door het leven ga :D en wel gewoon en pre-installed machine ga kopen in de toekomst.

Iig bedankt voor de feedback :thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan