cd boot hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JorritdeJong

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2008
Berichten
56
hallo

ik heb een versie van XP op een cd partitie enzenz gemaakt

ik start op, stel me cd op primairy boot system, ok opslaan.

dan knort me pc ff en er staat ook een berichtje van boot from cd

maar dan me gewone vista loadbar

wat gaat er mis?
 
hallo

ik heb een versie van XP op een cd partitie enzenz gemaakt je vraag staat in de sectie Vista, maar je hebt het over XP?)

ik start op, stel me cd op primairy boot system, ok opslaan. je bedoelt je gaat het bios in en stelt daar het e.e.a. in?

dan knort me pc ff en er staat ook een berichtje van boot from cd bedoel je hiermee dat kort nadat je boot, deze tekstregel met witte letters op een zwarte ondergrond staat?> Zo ja, dan is een gedeelte op je scherm onleesbaar. Er staat namelijk óók: "presh any key to boot from CD", m.a.w. als je die tekst leest moet je op een willekeurige toets drukken, anders start Windows alsnog van hdd.

maar dan me gewone vista loadbar

wat gaat er mis?
zie het hiervoor staande achter "dan knort me pc ff", ik vermoed dat dát dus fout gaat -> niet op een toets drukken.
 
Laatst bewerkt:
ok ik maak het duidelijker

ik heb nu vista
ik heb een windows XP op een cd,,,,,,
ik heb een partitie enzenz(backups) gemaakt.

en ja ik stel in bios in dat mijn cd drive als eerst bekeken word

dat knorren is me cd die word gelezen.

het kan zijn dat de rest van me scherm niet te zien is (lijkt me stug)

het zijn witte letters op een zwarte achtergrond

er staat zoiets als

dpi (of dmi) update succes
(knor knor)(ook van mij cd speler)
boot from cd/dvd device
(knor)
en dan gaat vista laden
 
en als je dan op een toets drukt terwijl die tekst in beeld staat, dan nog start Vista?
 
Volgens mij is je probleem redelijk eenvoudig en zijn er maar twee mogelijke oorzaken:
1. die eigen gemaakt cd is niet goed
2. je drukt niet op een toets, met als gevolg dat Windows na een seconde of 10 alsnog van hdd gaat opstarten.
 
ok
na het bericht boot from cd beuk ik op spatie

dan krijg ik een optiescherm met vista normaal opstarten

of met hulpprogramma`s nou daar zit niets achter

dus das niets (als ik op enter ipv spatie druk gebeurt hetzelfde)
 
Ga dan maar van optie 1 uit. Test die schijf eens op een ander systeem, kijk eens of die daar wel wil booten. Zo nee, dan is mijn gokje dat de schijf niet goed is, correct.
 
Even tussendoor, maar je hebt toch wel eerst gekeken of er xp drivers zijn voor je pc? Anders word de overstap van Vista naar XP erg lastig.
 
nja ik ben al een andere aant dowloaden

een doos van 100dvdtjes voor 20 euri's op de markt

kost geen drol
 
Heb je geen usbtoetsenbord?

Daarom kan je soms ook nog wel is niet booten omdat ie je knop aanraken niet pakt. Dus een toets indrukken..
 
ben ik weer

alles geluktmaar nu nog dat probleem wat er meer hebben op dit forum

als ik van xp naar vista ga geen probleem..

maar weet terug geeft hij die foutmelding dat er iets occurred is of er mist iets

ik ga er op dit forum het andtwoord ff van opzoeken,, alsiemand direct voor mij het andtwoord wil typen is dat natuurlijk ook goed
 
Sata schijf? Drivers nog nodig? Inderdaad even zoeken, want dat er iets is occurred is niet echt duidelijk.
 
is dit probleem goed op te lossen door er een 2de HD in te zetten en daarop 1 van beide OS zetten?

of heb je dat dezelfde problemen

lijkt mij makkelijk in te stellen op welke HD je wil booten of heb ik dat fout?

jorrit
 
Laten we er eerst maar eens achter zien te komen wat het probleem nu precies is.

Als je inderdaad een sate schijf hebt, dan zul je drivers moeten installeren voor je windows kan installeren. Hier heb ik verder geen ervaring mee (nog), dus dat kan ik beter aan iemand anders overlaten hier op het forum.
 
ok

maar dit is nu best vervelend want als ik met dat programmatjes vistabootpro ofzo vista weer opstart en dan weer xp is er geen xp meer

de oplossing: xp opnieuw installeren niet echt ideaal dus

kan dat nou niet anders?
 
Check nou eerst eens of je een sata schijf hebt!

Als dat zo is, dan staat daarover genoeg op het forum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan