Vista verwijderen XP installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea van den Bos

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Berichten
265
Beste allemaal

Een probleem. Heb een pc met voorgeinstalleerd Vista maar wil XP erop hebben. Heb een Fujitsu Siemens pc en kan daar geen drivers vinden voor XP. Dus is het dan niet mogelijk om daar toch XP op te krijgen? D.m.v. een dualboot misschien??

Alvast bedankt.
 
Bedankt voor je reactie. Mijn systeem is een Fujitsu PA-2663 en weet zeker dat ik er XP op wil zetten hopelijk kan dat??
 
Helemaal super. :thumb: Dus ik kan ze allemaal downloaden.
De drivers voor mijn sata hard disk staan er dan ook alemaal op??
 
Na even rond kijken weet ik niet zeker of dit wel de goede drivers zijn (ben ook maar een leek) want het is een motherboard AMD 690VM-FM. De link die jullie me gaven is voor een AMD 690GM M2 gaat het dan wel??
 
Thea,
Dit zijn de correcte drivers. Ik heb gezocht op het net op het type van jouw Siemens pc, en dit moederbord zit erin, dus heb je ook deze drivers ervoor nodig ;)
 
Oke wist het namelijk niet helemaal zeker. Sorry voor mijn fout.

In ieder geval bedankt als het gelukt is hoor je het wel.
 
Nog even een vraagje. Ben met de voorbereidingen bezig en heb volgens mij een floppy drive nodig voor het installeren van de Sata schijven? Is dat zo? Nu heb ik er een floppy drive ingebouwd maar hij ziet hem niet.
Ik heb hem in de bios aan gezet maar hij ziet hem niet.:confused:


Heb ik wel een floppy nodig??
 
Niet per se.
In de BIOS zou je je HD in IDE compatible mode kunnen zetten, dan kan je zonder SATA drivers verder.
Maar je floppy zou wel horen te werken.
 
Bedankt. Ondertussen heb ik wel mijn floppy aan de praat kunnen krijgen. Je moest hem op twee plaatsen in de Bios aanzetten.

Maar goed ik ga het eerst proberen zonder floppy want ik zou niet welke drivers ik nodig heb. Op de site van seagate staan ze ook niet dus op hoop van zegen.

Jullie horen nog van me.
 
Oke even een update van mijn vraag.

XP geinstalleerd zonder enige moeite dus ik kan eindelijk mijn oude vertrouwde spelletjes enz. weer gebruiken.
Dus misschien een tip voor iedereen ga niet altijd af op het geen een TD medewerker in een PC zaak zegt. Bij mij zeiden ze dat het niet zou lukken maar verder keken ze ook niet.

Jeronimo ik ben je dankbaar :thumb: zonder jou gezoek was het niet gelukt, bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan