IP-adressen opzoeken vanaf de prompt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dopey455

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2008
Berichten
38
Hey allemaal,
weet iemand of het mogelijk is hoe je de reeds bestaande ipadressen op je netwerk te weten komt. Niet softwarematig, maar vanaf de prompt? Ik moet in VM-Ware mijn server configureren, en heb hier een ip adres gekregen dat al in gebruik is. Heb geprobeerd om te pingen op andere dichtbij gelegen adressen, maar die zijn allemaal alive and kicking, en wil m'n tijd niet verspillen door hier eindeloos te zitten pingen :rolleyes:
 
Ik denk dat de enige mogelijkheid pingen is
maar je zou het dan moeten gaan scripten, misschien zijn er wel scripts op het internet (cmd/bat) die dit voor je doen

Afhankelijk hoe jou netwerk ingericht is kun je het volgende proberen.

doe een ping naar het broadcast adres van je netwerk.

als je ip adres 10.10.10.10 is met subnet masker 255.255.255.0 dan is het broadcast adress 10.10.10.255
Is je subnet masker 255.255.254.0 dan word het broadcast adress 10.10.11.255

daarna voer je het commando arp -a
 
Laatst bewerkt:
daarna voer je het commando arp -a

Als ik dat doe krijg ik maar twee adressen te zien. Hoe komt het dan dat al die andere ip's een response gaven? Snap dat ni hoor? :shocked:
 
configuratie op verschillende netwerk apparatuur kan ervoor zorgen dat de broadcast niet over het hele netwerk doorgegeven word

Vraag anders aan de beheerder van het netwerk (iig degene die bij de DHCP server kan) om een vrij adres
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan