Netwerk valt steeds uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kicksr

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2002
Berichten
47
Sinds een week heb ik geen internetverbinding meer op mijn tweede PC maar ik kan wel in de mappen op die PC kijken. Er is dus wel een verbinding. Als ik op mijn eerste PC weer opnieuw een thuisnetwerk instel heb ik op de tweede ook weer internet. Maar de volgende dag is het weer hetzelfde.
Ik heb in het logboek gekeken en zie daar de volgende melding:
De Network Address Translator (NAT) kan geen bewerking aanvragen van de omzettingsmodule in kernel-modus. Dit kan wijzen op onjuiste configuratie, onvoldoende bronnen of een interne fout. De gegevens bevinden zich in de foutcode.
Wie kan me helpen? Alvast bedankt.
 
Start -> Uitvoeren -> cmd /k netsh interface ip reset ipreset.txt
Start -> Uitvoeren -> cmd /k netsh winsock reset

Misschien helpt het.

Succes,

Tijs.
 
Start -> Uitvoeren -> cmd /k netsh interface ip reset ipreset.txt
Start -> Uitvoeren -> cmd /k netsh winsock reset

Allereerst bedankt voor je reactie.
Moet ik die commando's op beide PC's uitvoeren of alleen de eerste?
En moet ik ze allebei gebruiken of proberen welke van deze commando's werken?
 
Deze aanroepen zijn in principe zonder schade, en kunnen dus op beide computers worden uitgevoerd.

Dat raad ik dan ook aan, en herstart de pc na afloop van beide commando's.

Succes,

Tijs.
 
Ik heb de PC's gisteren een paar keer aan en uit gezet en ze werkten daarna normaal.
Vandaag was het weer mis en moest ik het netwerk wer opnieuw instellen.
Of moet je die commando's steeds opnieuw gebruiken?
 
Liefst hoef je die commando's niet regelmatig opnieuw te gebruiken!

Als ik je goed begrijp hebben de commando's wel geholpen, maar op 1 systeem was het daarna vrij snel weer mis.

Ga dan eens snel scannen naar onregelmatigheden op die ene computer. Denk aan virussen, trojans, root-kits etc.

Vraag daarover dan even advies (of zoek ernaar hier of elders op Internet), want dat is niet echt mijn kennisgebied.

Fijn dat de tips zelf blijkbaar goed werken, dus zet even de vraag op opgelost als je vindt dat de tips zelf genoeg waren voor een (eerste) oplossing van je probleem.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan