divx en HD/HQ

Status
Niet open voor verdere reacties.

agaroud9

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2007
Berichten
149
Hallo,

Telkens als ik een film download staat er bij divx dvd rip.Maar wat is divx eigenlijk?Want ik heb wel een wat films gezien op internet waar HQ of HD bij staat en die zijn van heel hoge kwaliteit want bij divx als ik een film brand en ik speel hem af op mijn tv zie ik allemaal van die blokjes en bij HD/HQ zie ik dit dus niet.En soms staat er achter een film ook wel eens xvid ik neem aan dat dat ook divx is of niet?

Om mijn vraag dus af te korten:Wat is het verschil tussen HD/HQ en divx en kun je als je een film download op HD niveau hem dan ook bekijken op je tv of heb echt een plasma en of lcd tv nodig?

Alvast bedankt en ik hoop op een reactie.

Mvg:Agaroud9
 
Hallo,

Telkens als ik een film download staat er bij divx dvd rip.Maar wat is divx eigenlijk?Want ik heb wel een wat films gezien op internet waar HQ of HD bij staat en die zijn van heel hoge kwaliteit want bij divx als ik een film brand en ik speel hem af op mijn tv zie ik allemaal van die blokjes en bij HD/HQ zie ik dit dus niet.En soms staat er achter een film ook wel eens xvid ik neem aan dat dat ook divx is of niet?

Om mijn vraag dus af te korten:Wat is het verschil tussen HD/HQ en divx en kun je als je een film download op HD niveau hem dan ook bekijken op je tv of heb echt een plasma en of lcd tv nodig?

Alvast bedankt en ik hoop op een reactie.

Mvg:Agaroud9

Hallo,

Sorry voor het latye antwoord.

HD is High-definition:

HDTV staat voor high-definition television of hoge-definitie televisie en is een televisietechniek met een kwaliteit die als geavanceerder wordt aangemerkt dan de bestaande analoge systemen PAL, NTSC en SECAM.
Hoewel HDTV in Europa pas van de grond begint te komen en het zeker nog een aantal jaren duurt voordat HDTV het huidige PAL/SECAM af gaat lossen, is het op andere continenten al wat verder. In Japan heeft men sinds 1991 (weliswaar analoog) een HDTV-kanaal, sinds 2000 ook 7 digitale HDTV-kanalen.

Het beeld van HD is veel scherper dan normaal beeld, Nederland 1 zond de Olympische Spelen in HD uit.

HQ is High Quality, het staat vaak op youtube maar het is vaker nog niet de beste kwalitiet

DivX is makkelijk gezegd:

DivX is een standaard om digitale videobestanden compact op te slaan door gebruik te maken van een compressiealgoritme dat geoptimaliseerd is voor videobeelden.
Om bestanden in DivX-formaat te kunnen opnemen of afspelen, hebben multimediaprogramma's een zogenaamde codec voor dit algoritme nodig. In steeds meer hardware wordt een DivX-codec ingebouwd. Aan de codec zelf wordt doorgaans ook gerefereerd met het woord DivX.

Vertaald:eek:: Het is een soort ingepakte video bestand, zoiets wat Winrar doet met gewone bestanden. Als U een oude DVD-Speler heeft kan het beeld gaan hakkelen omdat: De DVD speler veel meer moet berekenen. Datzelfde geld bij een computer.

Als U films gaat downloaden download U vaak DivX omdat het ingepakt is (Dus kleiner). Als er een goed afspeel medium is is er weinig verschil tussen een DivX film en een Gewone film.

HD FIlm 5-25 GB
Gewone Film: 4.4GB
DivX en Xvid Film: 500-1500mb

ObAt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan