Switch op een....

Status
Niet open voor verdere reacties.

ironfox112

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2008
Berichten
20
Is het mogelijk om een switch op een modem aan te sluiten zodat ik internet heb voor me pc en playstation3, en dan hoef ik toch geen router ofzo te kopen.?

Alvast bedankt.:love:
 
Hoi,

Moet volgens mij geen problemen opleveren.

Modag
 
Veel internet providers geven je maar 1 IP-adres. Dan zul je dus niet tegelijk met beide op het internet kunnen.
Als je dan met beide tegelijk op het internet wil, dan zal je meest waarschijnlijk toch een router dienen te gebruiken.

Welke internetprovider heb je?
 
Sluit dan maar een router aan als je gelijktijdig van de internet verbinding gebruik wilt maken.
 
Bij ziggo is het zo, dat als je echt met meerdere apparaten tegelijk een internetverbinding wil hebben via 1 modem, dan zal je gebruik moeten maken van een router. :)

FAQ Ziggo zei:
# Kan ik meerdere pc's aansluiten op 1 modem?

* Ja, dat kan, door gebruik te maken van een router. Als je een router koopt via de Webshop van Ziggo dan ben je er altijd zeker van dat de router op het netwerk van Ziggo werkt.
 
Goed zijn Linksys routers maar zijn niet de goedkoopsten.
 
dus als ik een router koop, zet ik de kabel van de ethernet in de modem en dan de kabels van me pc en ps3 in de router?
 
Ik heb ongeveer een week geleden bij de MyCom een draadloze router gehaald voor een kennis van mij, ook voor een ziggo verbinding.
Koste 25 euro.
Was binnen 5 minuten geïnstalleerd.
 
De kabel die nu in je modem zit stop je in de WAN aansluiting op de router. En op de LAN aansluiting komt een kabel naar je pc en de rest van het apparatuur dat je op internet wilt hebben.
 
De kabel die nu in je modem zit stop je in de WAN aansluiting op de router. En op de LAN aansluiting komt een kabel naar je pc en de rest van het apparatuur dat je op internet wilt hebben.

maar ik heb me telefoon aansluiting op m'n modem moet dat op de router of mag dat erop blijven?
 
Telefoonaansluiting zal via het modem blijven gaan.
De internetaansluiting gaat via het modem naar de router en dan naar de pc's enzo.
 
Owh is goed, dank jullie wel voor all de hulp :thumb:
dan ga ik maar een router kopen, doei!:)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan