Dia's/lp's en vcr's omzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

hfoppen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 nov 2000
Berichten
1.056
Beste mensen,

wij hebben nog behoorlijk wat "oude" media liggen hier zoals dia's, lp's en vcr's. Zijn er mensen die ervaring hebben met:

1) Het omzetten van dia's naar foto's voor op een cd/dvd
2) Het omzetten van lp's naar cd (of mp3)
3) Het omzetten van vcr's naar dvd

Ik sta voor alles open :). Weet dat er wat producten voor te koop zijn, maar ben het spoor wat beister.

V.w.b. de dia's naar foto wil ik gaan proberen met een spiegelreflexcamera. De dia's gaan we projecteren, en dan de camera op een statief en foto's maken! Schijnt goed te werken...

Alvast bedankt voor jullie (bruikbare) reacties! ;)

groet
Herbert
 
Ik weet dat er scanners cq. printers (all in one) zijn die dia's kunnen scannen.
 
Ik weet wel redelijk veel van digitaliseren
1) Diascanner of filmscanner
2)Lp speler aansluiten op stereotoren ofzo en via phoneuitgang aansluiten op line-in poort van geluidskaart. Goed programma is Polderbits
3) Videocapture-kaart kopen. Goed programma is Showbiz

Ik heb de goedkoopste oplossingen neergezet.
Ik wil je nog best meer info geven.

Vriendelijke groet,

Jobbes
 
Goedkope producten geven ook goedkope resultaten.(zeg maar waardeloos)
Dat is mijn ervaring.
Een epson photo V500 is een goede dia scanner.
Hauppauge wintv kaarten met hardware capture geven ook een goed resultaat.
 
Voor dia's heb ik ooit een camera adapter gehad, een soort van buis met aan een kant een dia houder. Tegen een egale lichtbron (vel wit papier tegen je raam) kan je daarmee erg snel en kwalitatief prima dia's digitaliseren.
Voor Nikon weet ik dat er een dia-replicator bestaat voor op een dSLR.

Gewone flatbed scanners zijn meestal zo traag dat je het na een paar dia's graag opgeeft. De speciale dia- en filmscanners zijn meteen wat duurder maar werken een stuk beter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan