Ik zoek serieuze tips voor een goede wekker.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Berichten
1.033
Dit is mogelijk de raarste vraag voor dit forum, maar ik weet bijna zeker dat hier mensen zijn die daar ook mee te maken hebben.

Ik heb sinds gister een nieuwe wekker, maar slaap daar nu al doorheen en gaat dus terug. Het is wel een mooie, digitaal met RDS die eerst 10 minuten piept en daarna 10 minuten de radio aan zet. Of bij het afzetten van het piepen dat 2 maal zal herhalen.

Normaal slaap ik met 6 a 8 uur tijdsverschil, maar de laatste maanden slaap regelmatig 10, 12 tot soms 14 uur aan één stuk door. Ik moet langdurig wakker gebeld worden om belangrijke afspraken na te kunnen komen.

Zo'n 8 uur slaap is normaal, maar het gaat mij ook om dat ook bij korte nachten (minder dan 8 uur, bijvoorbeeld 6 uur) ik wakker kan worden.

Ik zoek serieuze tips voor een goede wekker.

Alleen piepen? Zo ja, hoe lang?
Alleen zoemen? Zo ja, hoe lang?
Alleen Radiowekker? Zo ja, hoe lang?
Een combinatie van? Zo ja, hoe lang?
wekker van jou mobieltje? Zo ja, hoe lang?
Wat anders, namelijk:

Wat is het beste en wat voor merk/type gebruik je zelf?

Wat raad je mij aan?
 
Laatst bewerkt:
Er zijn ook mp3 wekkers waar je dus zelf je wake-up tune in kunt laden. Als je nu het meest harde en irritante geluid dat je kent daarin in laadt, heb je kans dat je er we'll wakker van wordt. Ik weet alleen niet hoe hard je het volume kunt zetten, maar misschien zit er we'll een aansluiting voor een koptelefoon op. Als je die nu aansluit op versterkte boxjes kom je volgens mij al een heel eind. (moet je natuurlijk niet de snooze functie gebruiken )
 
misschien tijd om een ouderwetse schakelklok in ere te herstellen? Dat zijn die dingen met pintjes die op een bepaalde tijd de stroom in- en of uitschakelen.

Sluit daar een oude ghetto-blaster op aan, zoek een krachtig station op en zet het volume hard. En bij het opstaan: stekker eruit.

Wel even goed oefenen met die pintjes correct afstellen. Zoek dus naar een makkelijk in te stellen klok zonder dat je iedere keer de handleiding moet doornemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan