Apparaatstuurprogramma onvindbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartinStaats

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2008
Berichten
9
Hallo,

Als onderdeel van een oplossing van een ander probleem (weer toegankelijk maken van mappen) werd mij aangeraden een schijfcontrole ui te voeren. Dat heb ik gedaan, maar mijn laptop is hier vervolgens helemaal van in de stress geraakt, en herkent nu de vaste schijf (ven) niet meer. Met inzet van het herstelprogramma van de Vista-cd-rom vraagt hij om de locatie waarvan de stuurprogramma's kunnen worden geladen. Iemand een suggestie wat nu te doen??:shocked:
 
hoe het komt dat je ineens zo drivers moet inladen met de installatie-cd om te repareren weet ik niet maar ik zou dan gewoon de drivers gaan afhalen op de site van de producent van jouw laptop/pc
 
Achter wat voor stuurprogramma's vraagt ie?

Normaal gezien moet je op dat moment de harde schijf kunnen bereiken en die zal m.i. gewoon IDE of sata zijn, en die drivers zitten reeds geïntegreerd in windows vista, dus ik denk dat je die melding gewoon hoort te negeren.

Ik heb ook wel al gehad dat ik met een vista-installatie bezig was en hij vroeg naar iets wat hij in principe helemaal niet nodig gehad. Ik heb gewoon de pc opnieuw opgestart en de tweede keer ging het zoals het hoorde. Misschien moet je dat ook eens proberen?
 
Achter wat voor stuurprogramma's vraagt ie?

Normaal gezien moet je op dat moment de harde schijf kunnen bereiken en die zal m.i. gewoon IDE of sata zijn, en die drivers zitten reeds geïntegreerd in windows vista, dus ik denk dat je die melding gewoon hoort te negeren.

Ik heb ook wel al gehad dat ik met een vista-installatie bezig was en hij vroeg naar iets wat hij in principe helemaal niet nodig gehad. Ik heb gewoon de pc opnieuw opgestart en de tweede keer ging het zoals het hoorde. Misschien moet je dat ook eens proberen?


Dank voor je reactie, maar het probleem is dat ie echt helemaal niets meer doet en de harde schijf niet meer kan vinden - en dus op zoek wil gaan naar stuurprogramma's. Ik heb uiteraard opnieuw starten ook geprobeerd, net als opstarten met de Vista-CD, maar die wil weten welke Vista-installatie moet worden hersteld, of waar een nieuwe installatie moet worden geplaatst.
 
hoe het komt dat je ineens zo drivers moet inladen met de installatie-cd om te repareren weet ik niet maar ik zou dan gewoon de drivers gaan afhalen op de site van de producent van jouw laptop/pc


Bedankt, maar dan moet de laptop nog wel iets doen. Hetgeen op dit moment niet het geval is.
 
Dus je probeert op te starten vanaf de harddisk. Wat gebeurt er dan concreet?
 
je bent toch nu dan ook bezig op een andere pc waarmee je op het internet kan...
daarmee kan je dus op de site gaan van de producent en drivers af gaan halen ;)
dan brand je zo op een cd-tje of zet je ze op een usb-stick
 
Probeer de drivers op een usb-stickje of iets dergelijks te zetten en daarna die drivers te selecteren tijdens de reparatie van Windows Fietstas.

Overigens wil ik even melden dat Fietstas een hoop false positives geeft, reparaties onder je neus drukken en dergelijke terwijl er gewoon niets aan de hand is. :confused:

@jelpot / de kerel boven me: Inderdaad een mooie desktop, hehe.

Bedankt ^^
 
Dus je probeert op te starten vanaf de harddisk. Wat gebeurt er dan concreet?

Het aanmeldscherm van Acer blijft lang openstaan, en vervolgens meldt hij (in dos uiteraard):pXE-E61: Media test failure, check cable en PXE-M0F: Exiting broadcom PXE Rom Operating System not found.
Dat blijft in beeld, tot je een toets aanraakt. Dan blijft alleen de cursor over.
 
nu krijg je dus zelfs geen melding meer dat je drivers moet inladen of is dat niet zo?
 
Die melding van de drivers krijgt hij als hij opstart van de cd

Dit is wanneer hij de harddisk probeert te booten.

Tenminste zo heb ik het begrepen.
 
Die melding van de drivers krijgt hij als hij opstart van de cd

Dit is wanneer hij de harddisk probeert te booten.

Tenminste zo heb ik het begrepen.

Klopt. Wat ik beschrijf gebeurt bij het 'gewone' opstarten. Start ik op met de Vista CD, en probeer bijvoorbeeld het herstel-programma te draaien, dan vraagt ie uiteindelijk om de stuurprogramma's (gaat overigens over sata) te laden. Ik begrijp dat die op de CD zouden moeten staan, maar hij vindt ze niet (en ik trouwens ook niet). Op de site van Acer vind ik ook geen download daarvan.
 
wat je dan nog eens kan proberen...

ga naar de bios bij het opstarten(f2) en stel daar je hardeschijf detectie in als IDE.
Het zou goed kunnen dat het dan wel werkt
 
kan je mij eens zeggen welke acer je juist hebt zodat we misschien op zoek kunnen gaan naar die drivers dan?

heb je eigenlijk systeemherstel dan al eens geprobeerd in de reparatiemodus?(installatie-dvd)
 
kan je mij eens zeggen welke acer je juist hebt zodat we misschien op zoek kunnen gaan naar die drivers dan?

heb je eigenlijk systeemherstel dan al eens geprobeerd in de reparatiemodus?(installatie-dvd)

In ieder geval alvast dank voor alle moeite. Ik heb een Acer Aspire 5672 WLMi. Ik heb vandaag geprobeerd Acer te bellen, maar kom daar vooralsnog niet door de wachttijd van de helpdesk heen (spreek uw nummer in, wij bellen terug).

Verder ben ik uiteraard begonnen met systeemherstel.Probleem is echter dat ie dan een installatie moet herkennen die hersteld kan worden, en die vindt ie dus niet omdat de harde schijven niet gevonden worden.
 
zou het dan eigenlijk niet kunnen dat je Hdd dan gewoon stuk is?

heb je bijvoorbeeld al eens proberen ubuntu linux te draaien en gekeken of je daar dan je harde schijven wel kon bekijken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan