WMM, zwart voorbeeld scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerardbaart

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2007
Berichten
191
Ik heb een paar filmpjes die ik wil bewerken in WMM, (AVI, en MPG) maar plotseling blijft het voorbeeld scherm zwart. Bijzonder genoeg heb ik een paar maanden geleden nog wel goed met WMM kunnen werken. In de tussen tijd geen gekke dingen geinstalleerd wat WMM mogelijk kan beinvloeden (denk ik...)
Voorbeelden van effecten krijg ik wel in beeld
Zat zelf te denken aan update ofzo. maar ik heb automatische update dus ga er van uit dat alle windows onderdelen worden ge-update. Als ik ga zoeken bij windows kom ik movie maker alleen maar tegen bij W XP, terwijl ik vista home basic heb.
 
Kijk toch de updates nog eens na en installeer ook de optionele updates die vista niet automatisch installeert als je dat zinnig lijkt.
 
ik gebruik dus windows update. er word dus automatisch gezocht naar updates en deze worden geinstaalleerd. Dit nog maar eens gedaan: "er zijn geen nieuwe updates beschikbaar, uw computer is up-to-date" Prachtig zou je zeggen. Maar WMM doet nog steeds niet wat het moet doen.
In de lijst geinstalleerde updates vind ik alleen maar office en beveiligingsupdates. Niets wat lijkt op WMM of WMP (deze "horen toch bij elkaar" toch?.
Gezocht naar updates maar krijg alleen meldingen over WMM voor XP. Geprobeerd via updat.microsoft.com maar krijg een foutcode
[Foutnummer: 0x80070002]
De website heeft een fout geconstateerd en kan de gevraagde pagina niet weergeven. De onderstaande bronnen kunnen u wellicht helpen het probleem op te lossen:
Ga voor zelfhulp naar:

Veelgestelde vragen

Oplossingen zoeken

Windows Update-nieuwsgroep
Ga voor ondersteuning naar:

Microsoft Online Assisted Support (gratis voor problemen met Windows Update)


ter info:
Ik heb windows vista home basic sp1
en moviemaker versie 6.0.6000.16386

Het moet toch eigenlijk heel simpel zijn om WMM te updaten, maar die simpele manier heb ik nog niet gevonden.
 
Heb je enig ander programma geinstalleerd of geupdate dat iets met video doet, dan ligt daar waarsch. de fout. Voorbeelden die ik ken van programma's die conflicten kunnen veroorzaken met WMM: Nero & bepaalde onderdelen uit Codecpacks. Deinstalleer deze software eens. Ook de driver vd videokaart kan de boosdoener zijn, die je kun up of downdaten.
 
heb inderdaad Nero pas geinstalleerd. Die is er nu af. Probleem 1/2 opgelost.
Tot zover alvast bedankt :thumb: Maar nu zie ik wel .AVI Maar geen MPG filmpjes. Klopt dit bij WMM. kan ik MPG omzetten naar AVI. Of zou WMM MPG gewoon moeten zien.
Deze mpg filmpjes worden wel gewoon afgespeeld door media player
 
WMM kan dacht ik idd geen MPG lezen. Overzetten naar AVI kan, bijvoorbeeld met de gratis Super © converter. Kies de DV-AVI codec als je de video nog wilt monteren. Dit werkt het snelst en geeft de hoogste kwaliteit, maar dit formaat vergt wel 13 GB per uur, en is niet bedoeld om af te spelen. Hiervoor kun je na de montage de video beter omzetten in XVID, een andere AVI variant. Dit kan WMM ook niet, maar de Super converter wel..

Werken met Super: Sleep een videobestand over het Super scherm en laat los. Zet de Output container op AVI, de Output videocodec op DV en de Output audio codec op WAV. Klik op encode. Standaard komen bewerkte bestanden op de Desktop; Onder de R.muis kun je dat bij Output file saving management veranderen in een andere map.

http://www.erightsoft.com/SUPER.html
 
het lukt me niet om "super" te downloaden en installeren. Krijg steeds een melding van AVAST dat een trojan gedetecteerd wordt het maakt niet uit waar ik het vandaan haal ( ook bij erightsoft) De AVI filmpjes die ik had zijn oude filmpjes die ik dus nog met WMM kan bewerken en branden. AlleMPG komen van mijn nieuwe digitale camera. Dus AVI is wat mij betreft 'uitstervend' Van een vriend ulead videostudio gekregen die wél MPG ziet. Dus ga het zo maar doen.
In ieder geval bedankt voor alle medewerking!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan