Crossover

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommm

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2007
Berichten
55
Hallo,

Ik heb vandaag een 'network cross cable' gekocht bij Paradigit. Ik heb hem gekocht zodat ik mijn nieuwe computer met mijn oude pc kon verbinden en een 'LAN game' kon spelen.

Ik heb op beide computers AoE III geïnstalleerd en als ik een LAN game starten(/wil starten) zegt de pc dat ik niet verbonden ben. Weet iemand hoe ik wel beide computers zo kan verbinden, zodat ik LAN games kan spelen tussen beide?

Alvast bedankt,
Tom
 
Eerst even volgens de Windows regeltjes, met de wizard een netwerkje aanleggen... geef beide computers een verschillende naam, de werkgroep moet wel hetzelfde zijn [default is WORKGROUP]... daar na zouden de PC's elkaar moeten zien...
 
Eerst even volgens de Windows regeltjes, met de wizard een netwerkje aanleggen... geef beide computers een verschillende naam, de werkgroep moet wel hetzelfde zijn [default is WORKGROUP]... daar na zouden de PC's elkaar moeten zien...

Sorry dat ik heb vraag, maar ik hier niet zo veel verstand van. Waar moet ik beginnen enz?
 
Sorry dat ik heb vraag, maar ik hier niet zo veel verstand van. Waar moet ik beginnen enz?

dat bijde computers in het zelfde netwerk zitten maakt nu niet uit want je gaat geen bestanden uitwisselen.

Het enige want je moet doen is een statisch IP adres in vullen in de netwerkkaart van bijde computers.

in XP: Start > Configuratiescherm > Netwerkverbindingen (in klassieke weergave) > dan klik je op de netwerkkaart waar de kabel in zit > Eigenschappen > Dubbelklik op de onderste optie in het lijstje (internet-protocol (TCP\IP)) > type daar bij:
pc1:
IP: 192.168.1.1
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1

pc2:
IP: 192.168.1.2
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.2

opslaan en hij doed het

test:
Start > uitvoeren > type: CMD > enter > type bij pc1: ping 192.168.1.2 > en test bij pc2: ping 192.168.1.1.
 
dat bijde computers in het zelfde netwerk zitten maakt nu niet uit want je gaat geen bestanden uitwisselen.

Het enige want je moet doen is een statisch IP adres in vullen in de netwerkkaart van bijde computers.

in XP: Start > Configuratiescherm > Netwerkverbindingen (in klassieke weergave) > dan klik je op de netwerkkaart waar de kabel in zit > Eigenschappen > Dubbelklik op de onderste optie in het lijstje (internet-protocol (TCP\IP)) > type daar bij:
pc1:
IP: 192.168.1.1
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1

pc2:
IP: 192.168.1.2
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.2

opslaan en hij doed het

test:
Start > uitvoeren > type: CMD > enter > type bij pc1: ping 192.168.1.2 > en test bij pc2: ping 192.168.1.1.

Heel erg bedankt :)

Werkt het ook nog als ik de computers een keer van elkaar los haal en dan bijvoorbeeld de dag erna weer ga spelen en ze weer aan elkaar koppel?
 
Heel erg bedankt :)

Werkt het ook nog als ik de computers een keer van elkaar los haal en dan bijvoorbeeld de dag erna weer ga spelen en ze weer aan elkaar koppel?

Ja, dat maakt niet uit als allebei de computers maar op een statisch IP staan (wat ik heb uitgelegd in mijn vorige bericht)
 
Ik heb gister een statisch IP opgezet en dat ging allemaal prima, maar nu wil ik weer gewoon internet ten dus haal ik de crosscable weg en doe ik de gewone internet kabel er weer in, en nu doet internet het niet meer. Hoe los ik dit op?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan