Drivers audio: VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Berichten
642
ik zoek de drivers van mijn geluidskaart. ik heb al gegooglt. en niks gevonden.
heb hier naar gezocht: "Jetway" en naar V266B (Jetway V266B) en komik hier daar op drivers. maar heb die drivers geinstallerd. maar ik krijg geen geluid.
ik heb bij apparaatbeheer 1 !staan. (uitroepteken staan) "C-Media AC97 Audio Device"
onder Besturing voor geluid, video en spelletjes.
wat ben ik vergeten.
ik heb op dit forum ergens geleze dat ik de drivers van geluidskaart moest zoekenop de webpagina van de het moederbord (onboard).
die drivers doen het niet of 1 uitroepteken bij geluid. met uitroepteken in speakertje. :confused:

bij everest staat bij geluidskaart (PCI / PnP Audio) "VIA AC'97 Enhanced Audio Controller"
Moederbord naam is: Jetway V266B
 
Laatst bewerkt:
WELKE VAN DEZE RIJ:
VIA AC97 codec incorporated into VT82C686A/B South Bridges
VIA AC97 codecs incorporated into VT8233, VT8233A, VT8233C, VT8235 and VT8237/R South Bridges
VIA Vinyl audio codecs: VT1612A, VT1613, VT1616/B, VT1617/A, VT1618
VIA Vinyl Envy24 controllers: MT/DT/GT/PT/HT-S
VIA AC97 codec incorporated into VT8231 South Bridge
VIA AC97 codec incorporated into VT8251 South Bridge
VIA HD Audio Codec VT1708 paired with VT8237A/VT8251/CX700(M)
VIA HD Audio Codec VT1708A paired with VX700(M/M2)
VIA HD Audio Codec VT1708B

moet ik hebben.
V266B staat er niet bij
 
Manufacturer:Jetway
Hardware:Jetway V266B
Software name:Audio Driver
Version:Update 2006/1/1
File Size:25.32Mb (26546334 bytes)
Released:1 Jan 2006
Uploaded:05 Apr 2007
System:Windows XP Windows 2000
Description:Onboard CMI 9738 Codec Driver for Windows 2000 , Windows XP 32 bit
Download Jetway V266B Audio Driver v.Update 2006/1/1
http://driverscollection.com/?file_cid=246912493388PEolXaRe0GArEaz

driversupdater:
https://www.plimus.com/jsp/download_trial.jsp?contractId=1758386&referrer=driverscollection
 
Je hebt een redelijk oude chipset (via KT-266a) op het moederbord zitten begin eerst met de drivers daarvoor te installeren Via 4-1 driver

Installeer daarna nogmaals de sounddrivers van Jetway ( http://www.jetway.org.uk/downloads/driver/cmi9738.zip )


p.s. er bestaat een nieuwere driver versie (Via Hyperion driver) voor je chipset maar deze veroorzaakt vaak problemen bij de wat oudere chipsets, zoals b.v. het niet goed werken van onboard geluid of video.
 
hallo...
ik heb de drivers geinstallerd.
EERST: de via 4 in 1. endaarna die audio drivers.
ik heb bij apparaatbeheer nog de ! in het speakertje staan.

ZIE BIJLAGE!!!

attachment.php

en dus nog geen geluid

ik heb die verwijdert. en opnieuw die audio driver geinstallerd. en nu kreeg ik de melding!
attachment.php
 

Bijlagen

  • naamloos.PNG
    naamloos.PNG
    41 KB · Weergaven: 197
Laatst bewerkt:
dat jullie een verkeerde of niet de juiste driver geven is niet erg, maar waarom krijg ik nu geen andwoord meer op dit probleem. ik heb nu nog geen geluid op die pc. en ik zit er wel op te wachten. ik heb het nodig...
 
dat jullie een verkeerde of niet de juiste driver geven is niet erg, maar waarom krijg ik nu geen andwoord meer op dit probleem. ik heb nu nog geen geluid op die pc. en ik zit er wel op te wachten. ik heb het nodig...

Probeer eens : in Apparaatbeheer > C-Media rechts klikken > Stuurprogramma's bijwerken.

Na bijwerken opnieuw starten.
 
Voordat je zo hoog van de toeren blaast, waar staat jouw schrijven dat je mijn aangedragen oplossingen al geprobeerd hebt ? :shocked:

Pot en ketel weet je wel ?
 
Voordat je zo hoog van de toeren blaast, waar staat jouw schrijven dat je mijn aangedragen oplossingen al geprobeerd hebt ? :shocked:

Pot en ketel weet je wel ?

tuurlijk ehb ik die oo kal gedaan. maar die is ook het zelfde als die van maestro12
en zonder goed werking...
 
Probeer eens : in Apparaatbeheer > C-Media rechts klikken > Stuurprogramma's bijwerken.

Na bijwerken opnieuw starten.

ook al gedaan, en ook geen oplossing
ik heb die met die uitroepteken verwijdert. en opnieuw die driver geinstallerd. maar dan krijg ik die met die uitroepteken weer terug!!
 
Laatst bewerkt:
hier een melding na het verwijderen bij apparaatbeheer. en dan opnieuw die cmi9738 geinstallerd.

attachment.php


het zijn lijkt mij gewoon de verkeerde drivers.
 

Bijlagen

  • naamloos.PNG
    naamloos.PNG
    10,5 KB · Weergaven: 147
Laatst bewerkt:
hier een melding na het verwijderen bij apparaatbeheer. en dan opnieuw die cmi9738 geinstallerd.

attachment.php


het zijn lijkt mij gewoon de verkeerde drivers.

Wat zegt het tweede schildje ?
Misschien opnieuw starten ?
 
die schildjes zijn soms ook voor windows updates, dus misschien is dat 2e gewoon een windows update ;)
 
die schildjes zijn soms ook voor windows updates, dus misschien is dat 2e gewoon een windows update ;)

nee, jahoor, heb je die tekst gelezen.
en er staat oven. NIEUW HARDWARE GEVONDEN!!!
en ik hat et ook over die uitroepteken bij apparaatbeheer.
geluidis niet goed geinstallerd. wat moet ik doen
opnieuw starten heeft GEEN ZIN. ook al meerdere keren gedaan.
 
Laatst bewerkt:
als ik die audio driver bij de software wil verwijderen, kan ik die ook niet wegkrijgen.
dan moet de computer opnieuw opstarten. en daarna als ik naar software ga is die driver van de audio NOG niet weg.

Is de enige oplossing weer windows opnieuw installeren. en de drivers die jullie bij geven installeren.
ik hat zelf ook al wat drivers geprobeert namelijk.:shocked:
zou dit het kunnen zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan