blokken precies recht zetten(cs3)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woutertjuh88

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2005
Berichten
3.532
Ik wil graag een aantal blokjes inillustrater (cs3) precies op elkaar hebben staan.

Hoe kan ik dit het beste aanpassen? ik zit al wat te klooien met de Y en X as maar het lukt niet helemaal het wordt uitgewerkt in centimeters. Met de muis krijg je het niet precies recht..

Zie voorbeeld....
 

Bijlagen

  • blokjes.jpg
    blokjes.jpg
    7,4 KB · Weergaven: 29
Re:

in illustrator kun je heel precies (in jou geval blokken) op een lijn zetten met de pijltjes toetsen.. -Gebied wat je wilt verplaatsen selecteren - met pijltjes toets naar onder,boven link of recht (net waar je hem hebben wilt :thumb:)

Good Luck, Swippi
 
shift

shift ingedrukt houden werkt geloof ik ook wanneer je iets in één rechte lijn wilt verplaatsen.
 
shift ingedrukt houden werkt geloof ik ook wanneer je iets in één rechte lijn wilt verplaatsen.


klopt, met shift kun je het op een rechte horizontale lijn zetten, verticaal lukt volgens mij niet.
 
klopt, met shift kun je het op een rechte horizontale lijn zetten, verticaal lukt volgens mij niet.
Bij mij werkt het wel, heb het net even uitgeprobeerd.:)

Aan jouw afbeelding te zien, Woutertjuh88, probeer jij met de brush of pencil ofzo rechte blokjes te maken klopt dat?
Is het niet makkelijker met de rectangle tool?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan