Muziek sorteren!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennis26

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2008
Berichten
5
Ik heb hier nu thuis een harde schijf liggen met gigantisch veel nummers!!
Dat is voor onze plaatselijke jeugdsoos!!!
Maar alls nummers staan door elkaar heen, en we willen dit graag allemaal op genre sorteren zodat we ook zo nu en dan een soort van thema feest kunnen organiseren en dat we niet alle muziek tussen de duizenden nummers moeten zoeken!!
Is er misschien ook een programma die alle muziek zelf al in mappen op (zelfbepaalde) genre kan zetten, want als ik dat zelf moet doen( waar ik al mee ben begonnen) dan ben ik over een jaar nog bezig!!!:confused: Als iemand een programma weet dan zou ik dat graag willen horen!!:thumb:

Alvast bedankt,

Dennis26
 
Welkom bij de Helpmij!

Hoe zou zo'n programma moeten weten / waar kan het aan zien / hoe moet het selecteren, tot welke genre een song behoort?
 
In itunes kan je op genre sorteren, maar volgens mij haalt hij de soort genre van de cd af waar de nummers opstaan. Dus ik weet niet of de nummers allemaal van cd's afkomen?

Als je de nummers in itunes gesoorteerd hebt zou je alle verschillende genres naar verschillende mapjes kunnen slepen en die de naam van een genre kunnen geven...................
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier nu thuis een harde schijf liggen met gigantisch veel nummers!!
Dat is voor onze plaatselijke jeugdsoos!!!
Maar alls nummers staan door elkaar heen, en we willen dit graag allemaal op genre sorteren zodat we ook zo nu en dan een soort van thema feest kunnen organiseren en dat we niet alle muziek tussen de duizenden nummers moeten zoeken!!
Is er misschien ook een programma die alle muziek zelf al in mappen op (zelfbepaalde) genre kan zetten, want als ik dat zelf moet doen( waar ik al mee ben begonnen) dan ben ik over een jaar nog bezig!!!:confused: Als iemand een programma weet dan zou ik dat graag willen horen!!:thumb:

Alvast bedankt,

Dennis26


Open in de verkenner de map waarin die muziekbestanden staan en klik vervolgens op het menu Beeld en dan Details.

1. in welk 'formaat' zijn ze opgeslagen? MP3; WAV; WMA .....
2. als je het beeld op Details hebt staan, zijn er dan ook gegevens (per nummer) beschikbaar als 'Artiest'; 'Componist' en 'Genre'?
 
In itunes kan je op genre sorteren, maar volgens mij haalt hij de soort genre van de cd af waar de nummers opstaan. Dus ik weet niet of de nummers allemaal van cd's afkomen?

Als je de nummers in itunes gesoorteerd hebt zou je alle verschillende genres naar verschillende mapjes kunnen slepen en die de naam van een genre kunnen geven...................

Er komen wel bepaalde nummers van een cd af maar lang niet allemaal!! Dus als ik het beetje goed begrijp is er niet echt een programma voor(wat ik eigenlijk ook wel een beetje had verwacht) Mjah dan zal ik het zelf wel (gedeeltelijk) doen. Maar toch bedankt voor de reacties!!!:thumb:

Dennis26
 
Het was ook een beetje een open deur intrappen toch? Hoe moet een "dood iets" als software, een file op een pc kunnen beoordelen op genre? (Anders dan de hiervoor genoemde opties zoals eigenschappen etc. want dáár kun je natuurlijk wél verder mee)
 
Er komen wel bepaalde nummers van een cd af maar lang niet allemaal!! Dus als ik het beetje goed begrijp is er niet echt een programma voor(wat ik eigenlijk ook wel een beetje had verwacht) Mjah dan zal ik het zelf wel (gedeeltelijk) doen. Maar toch bedankt voor de reacties!!!:thumb:

Dennis26

Mijn reactie had hier dus alles mee te maken:
Als een cd naar bijvoorbeeld MP3 'geript' is (met een actieve internetverbinding) dan worden in de regel zogenaamde 'metatags' bij elk nummer opgeslagen. Ook gedownloade MP3 (en andere formaten) -bestanden bevatten vaak deze toegevoegde informatie.
Hiervan maken programma's als iTunes, maar ook 'gewoon' de mediaplayer onder Windhoos, gebruik om muziek te rubriceren.
Je hebt zélfs de mogelijkheid om in de verkenner muziekbestanden te sorteren op kenmerken als Artiest, of Genre, Album ... etc en vervolgens die categorie te verplaatsen naar diverse zelf aan te maken mappen; de eenvoudigste, maar ook zeer effectieve methode dus ....

Kortom: er is met jou reeds 'geripte' muziek alleen iets mogelijk, als ook metatags aan elke track zijn toegevoegd.
Als dat niet het geval is, heeft het geen enkele zin te gaan 'zoeken' naar allerlei programma's die dit zouden kunnen oplossen, want allemaal hebben ze die metatags nodig om hun 'werk' te kunnen doen.
 
Laatst bewerkt:
doe het dan op zanger(es)/dj ordenen, is ook wel duidelijk doe ik ook, en wat je niet weet kun je dan per genre doen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan