Delen van de printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patrick28

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2008
Berichten
10
Hoi,

Ik heb de printer aangesloten op mijn XP desktop computer ik wil via mijn vista laptop uitprinten op de pc met de xp.
Ik kan in Vista met de optie netwerk de harde schijf van mijn xp computer gewoon benaderen en ik zie de printer ook onder kopje printers als ik dan "verbinding maken" aanklik krijg ik de foutmedling “kan geen verbinding maken. Toegang geweigerd”
Tevens kan ik in Vista met de optie netwerk de harde schijf van mijn desktop computer gewoon benaderen, dit kan ik echter niet naar de printer toe.
Heb de printer wel gedeeld

Als ik naar configuratie ga en printers en faxen en met de rechter muisknop op de printer druk en naar eigenschappen ga zie ik in het vista systeem een menu met beveiliging staan dit heb ik in mijn XP systeem niet.

Heb al diverse dingen geprobeerd echter niets lukt.
- Zoals "werkgroep" dezelfde naam gegeven bij beide computers.
- De hele computer al een keer geformateerd en opnieuw geinstalleerd.


Wie kan mij hiermee helpen ?

Alvast bedankt.

Groeten,

Patrick
 
Laatst bewerkt:
De oplossing voor het probleem hieronder beschreven (na lang zoeken toch iets gevonden op het forum):

Hier dus de oplossing van dit probleem.

Stap 1
Zorg er voor dat je als administrator en als gebruiker bent aangemeld in VISTA. START > persoonsikoon rechts boven in het startscherm > Een ander account beheren. Normaal maakt VISTA bij het aanmaken van administratoraccount automatisch een gebruikersacount aan met de zelfde naam en pasword.

Stap 2
Verwijder in het printerscherm alle mislukte netwerkprinters.

Stap 3
Zoek uit of de printer waar het om gaat door VISTA ondersteund wordt.
Start > Printers > Printer toevoegen > Lokale printer toevoegen > Volgende > Keuze printerpoort negeren > volgende > De betreffende printer in de merken- en modellen-lijst opzoeken. Vind je je printer niet terug in deze lijsten dan is het waarschijnlijk over en uit voor wat VISTA betreft.

Stap 4
Ga naar de computer waar de printer fysiek aanhangt.
Dubbelklik op de betreffende printer in het printerscherm (afhankelijk van het systeem dat op deze computer draait) en klik op printer in de linker bovenhoek van het schermpje. Klik dan op eigenschappen en op de tab delen. Noteer naukeurig!! de naam van de printer op het netwerk (is meestal niet de volledige merknaam of typenaam van de printer).

Stap 5
Terug naar de VISTA computer.
Start > Printers > Printer toevoegen > Lokale printer toevoegen > Volgende >
Keuze printerpoort > Kiezen voor nieuwe poort maken > lokale printerpoort en als poort invullen \\computernaam\printernaam
Computernaam = de naam die je op het netwerk ziet letterlijk!
Printernaam heb je zojuist overgenomen uit delen op de andere computer met hieraan fysiek de printer.
Daarna > volgende > De betreffende printer in de merken- en modellen-lijst opzoeken en selecteren > volgende > testpagina afdrukken, en ziedaar!!!
Als alles goed is gegaan de testpagina wordt afgedrukt.

Zonodig Stap 6
Als alles nu nog niet werkt!
Ga naar de betreffende printer in het Printerscherm van Vista.
Klik met de rechter muistoets op de printer > Als administrator uitvoeren > tab beveiliging > eigenaar worden.

Daarna >tab poorten. controleer of de poort juist is ingesteld (Lokale poort \\computernaam\printernaam)

De foutieve poort verwijderen en een nieuwe corecte lokale poort aanmaken!


Groet Patrick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan