Foto voor DVD hoes

Status
Niet open voor verdere reacties.

litmanen10

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2006
Berichten
284
Hallo ik zit met het probleem dat wanneer ik een fotohoes van cdcovers.cc haal deze altijd te groot zijn. Als ik ze uitprint dan is deze groter als in de dvd hoes past dus ik moet telkens bijknippen en valt er een stuk van de foto weg. Heeft iemand enig idee of er een programma is dat de afbeelding meteen op juiste formaat krijgt en zo ja hoe ik dat kan doen. Alvast bedankt!
 
Dolle pret, eindelijk eens een vraag waar ik geen hoofdpijn van krijg door lang na te moeten denken:

download de .jpg, open Word, maak het papier "liggend", kies voor "invoegen", "afbeelding uit bestand", ga in de verkenner naar het bestand en selecteer het. Klik daarna rechts op de (afbeelding) foto. Zet de omloop op "contour" (rondom). Kies dan voor "grootte" en haal eerst de 2 vinkjes weg die ervoor zorgen dat de hoogte en breedte in verhouding blijven (want dat willen we namelijk juist NIET)
Kies vervolgens de hoogte : 18,4 cm en breedte 27,3 en je krijgt een perfecte DVD cover.
 
Laatst bewerkt:
Hm, nu verpest je mijn feestje een heel klein beetje...................

Overigens, waarom zou iemand software van "derden" voor een dergelijke eenvoudige klus willen gebruiken, daar waar Word for Windows met slechts enkele muisklikken een prima / perfect resultaat geeft?
 
zal ik mijn stukje maar weghalen dan.........nee :)
jouw truck kende ik niet.
 
Oeps, sorry :eek: :eek: :eek:
Ik meende echt dat het een pure basis / beginnersoplosing was die ik gaf. Zelf heb ik eigenlijk 0,0 met films, maar voor beide jongens download, ondertitel en maak ik gemiddeld 2 films per week, inclusief het hoesje, vandaar dat het antwoord zo uit de "losse pols" getypt werd.
 
Laatst bewerkt:
Oeps, iets te snel gereageerd! Ik had het nog niet eens ontdekt maar de foto komt buiten de afdruk stand. De foto bevindt zich rechts tegen de zijkant van het word formaat. Maar ik weet niet of je marges kunt instellen voor afdrukken zodat hij tot aan de zijkant ook gewoon helemaal afdrukt. Nu is er een stukje weggevallen. Ik heb word 2007
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan