Online backup

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arctic Joe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
Berichten
1.630
Sorry als dit topic in de verkeerde categorie staat, maar ik ben me aan het orienteren voor een online backup service, maar heb geen idee waar te beginnen. Er zijn behoorlijk veel aanbieders waaronder bijvoorbeeld KPN, maar daarvoor moet je wel een dienst van KPN afnemen. Mijn kabelinternet loopt via Ziggo.

Zijn er gebruikers die ervaring met online backup hebben en enkele aanbevelingen kunnen doen?
 
waarom neem jezelf niet een stukje webspace bij een hoster.
bijvoorbeeld strato en daar kun je dan via ftp je gegevens naar back-uppen
dan neem je een back-up programma dat via ftp kan werken.
Ik dacht dat het back-up programma wat in de laatste nieuwsbrief staat dit ook kan.
www.strato.nl
neem daar het stukje powerweb...voldoende ruimte
backupmanager heet het daar.
 
Laatst bewerkt:
Omdat dat per Gb stukken duurder is.
Het gaat om meerdere Gb aan databestanden.
Daarnaast ken ik te weinig van beveiliging van eigen websites.

Ook al zet ik hier alles op externe drives, zodra dit adres in vlammen opgaat is alles definitief weg.
 
Beveiligen is niet nodig.....
en gebruik je meer dan 20 Gb per maand.
strato.jpg
 
Sorry puppie, maar ik heb liever reacties die over online backup diensten gaan.
Lees je advertentie nog maar eens goed: wat jij aanbiedt is dataverkeer, en niet opslaggrootte. Die is maar 1000 Mb.
 
dat je opslag niet voldoende is dat kan ik niet zien want daar heb je het ook niet over.
maar ik wil alleen maar aangeven dat je zelf kunt back-upen dat zit in dit pakket.
er zullen wel meer hosters zijn die dat hebben, en van deze wist ik het toevallig.
je wilt een echte online back-up ga dan eens kijken bij www.adx-europe.com die bieden dat ook aan.
 
De oplossing in jouw link is nogal duur en in de beschrijving staat dat backups tot 3 maanden terug gaan, optioneel 1 jaar.
Daar heb ik dus helemaal niets aan.

Nogmaals de vraag opnieuw: graag ervaringen en aanbevelingen voor online backup oplossingen.
 
Jazeker: datasecurity.

DVD's zijn hardstikke onbetrouwbaar, binnen twee jaar heb ik al meer dan 5% uitval en gebruik ik nog wel een A merk. Backups opslaan onder hetzelfde dak is ook niet echt degelijk. Bij bv een brand ben je alsnog alles kwijt.
 
Jazeker wel, maar ik vind er geen gebruikerservaringen in, zoals ik in de eerste post vroeg.
Blijkbaar gebruikt niemand hier deze vormen van data backup.

Of heb ik niet ver genoeg gekeken in je link?
 
ik maak voor ons zelf dagelijks een back-up op tape....en op hetzelfde moment een back-up up een computer die aan het andere eind van onze stad staat.
dit doe ik via arcserve en een vpn verbinding...de eerste keer heeft de lijn een complete nacht open gestaan.
De tweede keer maar 30 minuten omdat ik het programma vertel dat alleen het gewijzigde maar verzonden hoeft te worden.
De back-up pc is een pentium IV en heeft een schijf van 120 Gb, dat is voor ons voldoende.
Beide locaties hebben een adsl aansluiting.
Dit doe ik nu al een jaar of drie en werkt perfect.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan