audicity en een nummer knippen en omzetten naar mp3

Status
Niet open voor verdere reacties.

jerryleelewis

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
Berichten
379
Hallo,

Na veel pijn en moeite lukt het mij een grammofoonplaat op te nemen. Bij mijn usb pick up heb ik audicity. Ik heb al even gekeken op google maar wat ik nu niet kan vinden is hoe je een nummer selecteert (na een zijde van de lp opgenomen te hebben) en transformeert naar Mp3 . Of kent iemand een simpele nederlandstalige handleiding. (de akai gebruiksaanwijzing zegt hier niets over)
N.b. audicity wordt meegeleverd.

thnx
 
Start Audicity en kies voor Bestand/Openen en selecteer het bestand van je grammofoonplaat. Kies voor Opslaan als en stel de parameters in. Je kunt o.a. kiezen voor mp3 in verschillende bitrates. Kies voor minimaal 320 kbps bij 44 khz sampling. Vooropgesteld dat je een mp3 codec hebt geinstalleerd.
 
Nou hoe ik dat eens gedaan heb. (wel omslachtig en onprofessioneel)
Ik heb de plaats op de speler gelegt. de audio uitgang van de speler in de (meestal roze) mic in bij de pc ingeplugt en bij audicity gezegt record.

Als je het om wilt zetten naar mp3 kan je dat gewoon in het menu selecteren.
Je krijgt dan wel waarschijnlijk een melding dat hij een of ander bestand nodig heeft. Als je deze download (heb ik via google naar gezocht) en dan bij audicity daarnaar verwijst dan werkt het!
 
audicity

Erg bedankt voor al jullie reacties. Helaas lukte het mij niet snel terug te mailen.
Naar mijn mening komt een antwoord niet goed uit de verf. En dat is hoe knip je een nummer uit een opgenomen plaat. Ik weet je kunt een selectie maken, maar dan het knippen?

Nogmaals dank
 
Selectie maken en dan in de selectie rechtermuisknop en kiezen voor knippen. Maar kopieeren kan ook, je kiest dan voor Copy to new file (ik heb de engelse versie) dan wordt het geselecteerde gedeelte gelijk in een nieuw bestand getoont (boven het andere bestand met geloof ik (1) als toevoeging).
 
audacity

Iedereen bedankt.
Het meeste lukt mij nu wel. Alleen het bestandje om rechtstreeks mp 3 te exporteren mis ik nog even, maar het gaat nu wel lukken. Ik gebruik Cheetah om e.e.a. te converteren naar mp3.
Allen bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan