fotoos verkleind

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaybo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 sep 2008
Berichten
2
:confused:Ik heb ooit een keer belangrijke fotoos verkleind en weet niet meer met welk programma
Nou had ik ze wel in normale formaat uitgeprint maar met mn verhuizing ben ik mn fotoos kwijtgeraakt
Heb ze nu wel in de computer staan maar heel klein en als ik ze wil vergroten zijn ze heel onduidelijk dus heb ik er zo niks aan
Wie weet wat ik hieraan kan doen
Please help :confused:
 
Ik ben bang dat je hier niets aan kunt doen. De kwaliteit zal altijd minder worden op het moment dat je ze weer groter maakt.

Voortaan meerdere backups maken. Zelf maak ik van mijn foto collectie meerdere backups. Externe disk en op cd/dvd waarvan ik af- en toe een cdtje in een andere omgeving leg (voor eventueel brand).
 
Er zijn programma's die gewiste bestanden kunnen herstellen, zolang ze tenminste niet overschreven zijn. Vaak haal je bestanden van lang geleden terug.

Omdat het belangrijke foto's voor je zijn kan je interpolatie proberen. Je kunt foto's daarmee ongeveer vier keer zo groot maken, dat is twee maal de hoogte en twee maal de breedte. Tussenliggende pixels worden daarmee op een slimme manier berekend. Als je daarmee geholpen bent Kan je IrfanView gebruiken om de foto te vergroten, PhotoFiltre (ook een gratis programma voor beeldbewerking) of het speciaal daarvoor bedoelde PhotoZoom dat als een uitprobeer versie is te downloaden. Je ziet dan een watermerk op foto's tot je registreert. Hieronder zie je het werk van Photozoom met standaard instellingen, het is kwalitatief ietsje beter als de gratis alternatieven. Je hebt ze zelf ook al vergroot maar misschien niet met interpolatie.



 
Ik denk dat er echt niks meer aan te doen is heb t geprobeerd maar word wazig
Ik wil jullie wel bedanken voor jullie reacties
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan