Apple-account aanmaken... Creditcard verplicht?

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Berichten
1.524
Hallo. Bij het activeren van mijn iPhone moet ik ook een account voor de AppStore
aanmaken. Echter bij het aanmaken van die account moet ik creditcardgegevens
ingeven, anders gaat hij niet verder. Ik mag toch aannemen dat een creditcard niet
vereist is?
 
en wat als je al een account hebt?

Dan bestaat die optie niet meer, dan moet je altijd creditcardgegevens invullen. :(

Daarnaast is het niet verplicht om een iTunes account aan te maken wanneer je je iPhone wilt activeren. Dit was bij mij ook niet het geval.
 
Ik heb al een creditcard aangevraagd (en is als het goed is deze week gereed) dus in principe is het voor mij niet meer noodzakelijk.

Het is gewoon crap dat het niet kan wanneer je al een account hebt. Dan ben je OF verplicht een nieuwe account aan te maken zodat je die gratis apps kunt downloaden OF je moet een creditcard aanvragen.
 
en wat als je al een account hebt?

Dan bestaat die optie niet meer, dan moet je altijd creditcardgegevens invullen. :(

Daarnaast is het niet verplicht om een iTunes account aan te maken wanneer je je iPhone wilt activeren. Dit was bij mij ook niet het geval.

Bij het activeren gaat hij vanzelf door met het maken van een account, en daarbij heb
je weer hoe dan ook een creditcard nodig. Anders kun je de AppStore op je iPhone ook
niet gebruiken, zelfs niet de gratis applicaties.

Ik ga die link even bekijken.
"Create an iTunes App Store account without a credit card", lijkt me nuittige info.
 
Laatst bewerkt:
Een medestudent van mij heeft het net geprobeerd en zei dat het wel werkt.
Hij wacht alleen nog op de bevestiging.

Zodra je je accountgegevens hebt aangemaakt krijg je bij betaalwijze "Geen" als optie.
 
Ga naar de iTunes Store in iTunes.
Klik op de AppStore in het menu aan de linkerkant.
Schaf een gratis applicatie aan uit het assortiment van gratis applicaties, bijvoorbeeld NOS Teletekst onder Nieuws.
Er wordt nu gevraagd om in te loggen of een account aan te maken.
Kies bij het creditcardtype voor "Geen".
Overige velden zoals naam en adres moeten wel worden ingevuld.
Bevestig het nieuwe account door de link te klikken die naar het e-mail adres verzonden is.
 
Als je toch iets wil kopen, kun je ook gewoon een click 'n buy accountje maken. Dat is al vanaf de 2de generatie van iPhone op 14 juli het geval geweest. Op de plaats waar je kiezen voor creditcard kun je ook kiezen voor click 'n buy. Ik heb zelf geen creditcard en ben dat ook niet van plan :)
 
Dat was het hem dus, die optie kon je toen niet kiezen.
(Deze thread is namelijk al een tijd geleden gestart)

Wellicht is dat nu anders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan