Bestanden van een JVC Everio camera in WMM

Status
Niet open voor verdere reacties.

walibi world

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2005
Berichten
19
Hey

Ik heb onlangs een JVC Everio camcorder gehaald, een heerlijk dingetje, valt lekker mee te filmen enz...
Alleen om de bestanden dan in Windows Movie maker te openen, wil niet...Want WMM ondertsteunt het bestandstype ofzo niet.
Ik heb me rot lopen zoeken of ik de bestandstype kan wijzigen tijdens het opslaan o.i.d, maar ik kan het niet vinden.

Heeft iemand misschien een idee om toch die bestanden te kunnen opnenen in WMM, want de bijgeleverde bewerkings programma werkt gewoon niet handig.
Of een ander (beter) altenatief.

Alvast bedankt.
 
ja klopt als een bus

ik heb hier een link klik
daar kun je een programmatje downloaden die MOV naar AVI converteerd
en WMM kan AVI wel zien

Als er nog iets is hoor ik het graag. Suc6 :thumb:

Dwergman25
 
Misschien dat ik erg dom ben hoor. :p

Ik start dat programma op, ik zoek de bestanden die ik wil converteren. Om het even onder de knie te krijgen doe ik 1 bestand (MOV001) die selecteer ik.
Dan ga ik naar onder naar 'convert a file' daar druk ik op, dan krijg ik een scherm...Een enorm scherm, ik weet totaal niet wat alles is, output type verander ik naar AVI, en dan druk ik meteen rechts op 'convert'
Dan krijg ik een klein scherm, met:
input file
output file
enz..

Daarachter staan allemaal balkjes, en onderaan ook, er gebeurt niks en dan krijg ik een error: "error opening: MOV001.MOD"

volgens mij doe ik iets fouts. :eek::confused:
 
Na veel rotzooien, is het me in ieder geval gelukt om het bestand in WMM te krijgen.
Ik heb gewoon de extensie veranderd naar AVI, en toen door die converter heen...En toen lukte het.
Maarrr Als ik dat bestamd nu afspeel in WMM is het geluid enorm vaag, het lijkt te haperen, en totaal niet duidelijk, EN er is geen beeld...

Dus probleem 1 is weg, nu hebben we probleem 2.:p
 
haha je hebt de extensie gewoon veranderd XD

tjaa ik weet niet zeker of dat zo geweldig is ik zou het toch met een converter proberen dan weet je zeker dattie goed is. ik ga nu richting huis, ik zal nog even kijken voor een makkelijkere converter want die ik jou had gegeven vond ik zelf nou ook niet de handigste.

Grtz Dwergman25
 
Ben er dus achter gekomen dat het geen MOV maar MOD is, volgens mij.
Ik ben nu echt de kluts kwijt.
leve de JVC Everio hoesee hoesee hoesee:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan