ondertitels toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Straatman

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Berichten
279
Ik heb een vraagje...

ik heb een paar films gedownload waar ik een ondertiteling in verschillende talen aan toe wil voegen... maar dat wilt niet echt lukken.
eerst dacht ik dat als ik de film zou branden samen met de .srt dat het zou doen, maar dat lukt niet, daarna ben ik gaan zoeken naar programmatjes die het samenvoegen...
ik kwam op convertXtoDVD maar die kan maar weinig films converteren...

ik weet niet waarom, maar in de tijd dat convertXtoDVD bezig is krijg ik in log een aantal rode meldingen te zien.... hij stopt dan niet gelijk, maar pas over 45 minuten... want dan is ie bezig met het menu te maken (Chapters, Settings, Play... en alles)

ik weet niet of dit aan een verkeerde instelling ligt, of dat het ligt aan de film die ik heb (zijn allemaal .avi) of dat het aan mijn computer ligt (ik heb tijdens het converten niks anders aanstaan wat werkgeheugen kan snoepen...

als dit een probleem is wat op te lossen is, graag de oplossing (A), maar als dit raar overkomt... heeft iemand dan een suggestie voor een ander programmatje?

welke ik al geprobeerd heb:
  • - Virtual Dub (misschien schrijf ik het verkeerd, maar die heb ik iig gehad)
  • - ffdshow
  • - The FilmMachine
  • - Blaze Media Pro
  • - MPEG to AVI (die zou het moeten doen met subs, maar tevergeefs...)
dat waren ze...

grts Mark
 
normaal als je het .srt bestand dezelfde naam geeft als het .avi bestand en je hebt vobsub geinstalleerd speelt windows media player de film ineens af met ondertiteling

hoop dat het werkt voor u bij mij in ieder geval wel
 
nou, ik heb eigenlijk zoveel films dat mijn harde schijf nogal vol raakt...

ik ben er ook achter gekomen dat ik de films op een cdtje kan branden (zolang het 700mb is) en later af kan spelen op mijn breedbeeld TV met surround sound... maar hiervoor willen mijn ouders er wel graag ondertiteling bij...

op de computer gebruik ik vlc... daarmee kan ik ook een srt bestand aan toevoegen en speelt het de subs automatisch af... maar het draait eigelijk om de TV... dat die de subs kan aflezen...

grts Mark
 
nou, ik heb eigenlijk zoveel films dat mijn harde schijf nogal vol raakt...

ik ben er ook achter gekomen dat ik de films op een cdtje kan branden (zolang het 700mb is) en later af kan spelen op mijn breedbeeld TV met surround sound... maar hiervoor willen mijn ouders er wel graag ondertiteling bij...

op de computer gebruik ik vlc... daarmee kan ik ook een srt bestand aan toevoegen en speelt het de subs automatisch af... maar het draait eigelijk om de TV... dat die de subs kan aflezen...

grts Mark

normaal als de srt en het avi bestand dezelfde naam hebben gaat het op tv ook vanzelf bij mij dan toch kan het eventueel ook met convertxtodvd omzetten naar dvd daarmee kan je de ondertitteling er ook bij onder zetten maar dan heb je wel lege dvd's nodig
 
dus als de cd brand met de 2 bestanden
Never Back Down.avi
Never Back Down.srt
zou die gewoon de film met de ondertiteling meoten werken?
 
edit...
ik heb het geprobeerd om een cd op die manier te branden, maar als ik hem afspeel krijg ik niet de ondertiteling te zien... (op de computer in ieder geval) op de tv heb ik het nog niet geprobeerd... maar ik denk niet dat dat veel uit zal maken... :(
 
edit...
ik heb het geprobeerd om een cd op die manier te branden, maar als ik hem afspeel krijg ik niet de ondertiteling te zien... (op de computer in ieder geval) op de tv heb ik het nog niet geprobeerd... maar ik denk niet dat dat veel uit zal maken... :(

ge moet is proberen op tv en dan op het kaske van dvdspeler op het knopje voor ondertitels te veranderen duwen is zien of het zo lukt mss dat hij het nie automatisch mee opent maar bij mij lukt het zo toch
 
edit...
ik heb het geprobeerd om een cd op die manier te branden, maar als ik hem afspeel krijg ik niet de ondertiteling te zien... (op de computer in ieder geval) op de tv heb ik het nog niet geprobeerd... maar ik denk niet dat dat veel uit zal maken... :(

om ondertiteling dan direct te zien op comp moete wel vobsub geinstalleerd hebben
 
nou, ik heb eigenlijk zoveel films dat mijn harde schijf nogal vol raakt...

ik ben er ook achter gekomen dat ik de films op een cdtje kan branden (zolang het 700mb is) en later af kan spelen op mijn breedbeeld TV met surround sound... maar hiervoor willen mijn ouders er wel graag ondertiteling bij...

op de computer gebruik ik vlc... daarmee kan ik ook een srt bestand aan toevoegen en speelt het de subs automatisch af... maar het draait eigelijk om de TV... dat die de subs kan aflezen...

grts Mark

je moet dvd+r of dvd-r of dvd-rw of dvd+rw hebben om een film op een schijf te branden anders herkent je dvd speler het niet verder zou het moeten werken de ondertiteling er in zetten.

Gr. Jerry
 
je moet dvd+r of dvd-r of dvd-rw of dvd+rw hebben om een film op een schijf te branden anders herkent je dvd speler het niet verder zou het moeten werken de ondertiteling er in zetten.

Gr. Jerry

als je dvd speler divx kan afspelen is dit niet noodzakelijk dan kan men een film op een gewone cd ook met ondertiteling afspelen
 
Ik gebruik convert X to DVD al een tijdje, en bij mij werkt t prima.
Kan je misschien wat duidelijker uitleggen wat de foutmeldingen zijn etc.
Want aan het AVI-formaat ligt het niet, ik heb er ook AVI's mee gebrand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan