Volume Niveau

Status
Niet open voor verdere reacties.

proost022

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2007
Berichten
118
Hallo, ik heb een ipod nano maar niet alle liedjes hebbe hetzelfde volume
bv als ik een liedje aan het luistere en dat is dan gedaan is het juist of mijn ipod op het meeste volume staat en verschrik ik mij enorm en het is niet echt goed voor mijn oren ook niet.
ik heb mp3gain al geprobeerd maar dit veranderd niets, als ik op een "genormaliseerd" nummer klik in het venster van mp3gain dan start itunes en begint dat liedje af te spelen.
Maar even hard als anders.
Nu heb ik alle liedjes uit itunes verwijderd en ook alles van mijn ipod,en alles er terug op.
Dit helpt ook niet...

Kan iemand mij hier helpen a.u.b

Bedankt =)
 
Hoi,

Lijkt erop dat er iets in Mp3Gain niet goed gaat. Weet je precies wat je moet doen in Mp3Gain?

Ed
 
ik denk van wel, dit is wat ik doe:
Ik zet alle liedjes in mp3gain, daarna analyseer ik ze en dan normaliseer ik ze.
 
Welke versie van Mp3Gain heb je?
Wat precies bedoel je met " dan normaliseer ik ze" ?
Je kunt in ieder geval heel simpel onder de Tab "Volume" zien wat het volume was en wat het is geworden.

Ed
 
Ik heb gekeken hoe ze nu zijn en er staat wat ik heb ingegeven 89.0 sommige zijn wel 88.6 ofzo
maar ik hoor echt geen verschil op mijn ipod
en met normaliseren bedoel ik het geluid allemaal gelijk zetten en de versie weet ik niet
 
Laatst bewerkt:
Tussen 89.0 en 88.6 is wel erg weinig verschil. Dat hoor je bijna niet. Zet die 89.0 maar eens op 80.0 bij een paar testliedjes. Dan zou je toch een verschil moeten horen.

Sukses, Ed
 
ja dat heb ik gedaan maar nu zijn de "normal" liedjes nog altijd zachter als de luidere en dus moet ik mijn ipod op het hardste zette voor die zachtere liedjes (normaal zet ik het in de helft voor hetzelfde volume,dus die zijn nu veel zachter) en dus is dat effect van die hardere liedjes nog altijd niet weg =/
 
Kan zijn hoor dat ik je niet helmaal goed begrijp. Maar er zijn twee mogelijkheden:

1. Of je hebt ALLE liedjes hetzelfde volume gegeven en dan moeten ze via je IPOD ook
ALLEMAAL even hard te horen zijn en dan is het allemaal ok.

2. Of je hebt ALLE liedjes hetzelfde volume gegeven en ze zijn toch niet allemaal via je
IPOD even hard te horen en dan is er iets niet goed.

Als je in Mp3Gain hebt gecontroleerd dat echt ALLE liedjes hetzelfde volume hebben gekregen dan moet het gewoon goed zijn. Zoniet dan probeer eens een nieuwe versie te installeren. Ik heb ook meegemaakt dat van sommige Mp3 bestanden door Mp3Gain niet het volume kon worden aangepast. Misschien heb jij hier ook wel mee te maken. Maar dan geeft Mp3Gain wel aan bij welke bestanden dit niet mogelijk is.

Sukses, Ed
 
nee niks helpt er blijven altijd dezelfde liedjes over die harder zijn dan de andere ik heb al verschillende db geprobeerd maar niks helpt =/
 
niet gelukt
als ik ze met realplayer afspeel is het allemaal even hard voor zover ik kan horen maar in itunes spele sommige liedjes harder =/
 
Je kunt instellen dat alle liedjes hetzelfde geluidsniveau hebben op je Ipod (en op iTunes).
Zie deze handleiding.
Hoe je het precies moet doen staat op pagina 32.
Succes!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan