videoband naar computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernadette

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2002
Berichten
255
Ik heb met mijn oude computer wel vhs banden naar de computer gezet.
Nu probeer ik het met mijn nieuwe computer maar hij ziet de recorder niet.
Ik heb hem verbonden met een scartaansluiting aan de ene kant en 3 stekkertjes aan de andere kant.
Ik heb een ati radeon hd 2600 xt videokaart, kan ik deze niet gebruiken en moet ik misschien een tv kaart erin zetten. Ik weet namelijk niet meer precies hoe ik het verleden keer heb gedaan.
 
zoon duur apparaat is niet nodig,
je kunt een USB » S-Video + (2 tulp ingangen)

USB stick kopen,
1 kant plug je in de videorecorder, de andere kant (USB) in de pc..

start Windows Movie Maker.. en kies Importeren, kies; Van USB (of iets dergelijks)

zoon USB stickje kost 30 - 40 euro
http://www.computertotaal.nl/web/Ar...Videobanden-kopiren-naar-dvd,-psp-en-iPod.htm

ook vaak zijn deze dingen voor een nog goedkopere prijs bij de Aldie
 
Het was eigelijk de bedoeling om zonder investeringen hetzelfde resultaat te krijgen.
Wat kan ik nu anders gedaan hebben dan de vorige keer of is deze videokaart niet goed.
 
Deze heb je nodig
scart_svideo_web.jpg
maar dan moet je natuurlijk wel een svideo ingang hebben.

En dan nog voor de audio

minijack_cable.jpg


Rood en wit in de video en minijack in de line-in ingang van de pc
 
Ik heb ook zo'n aansluiting met scart en s-video als het bovenste plaatje, ik kan alleen de onderste dus het geluid de rode en witte er ook bij aansluiten .
Op het scartblokje zit een schuifje met in en out en ik neem aan dat hij op out moet staan, maar ik had voor de zekerheid ook in geprobeerd maar hij herkent hem in beide gevallen niet.
 
Hoi

Je zult een voorziening moeten treffen om een videosignaal (via composite/scart/coax) van je video naar je PC te krijgen. In de praktijk kun je dat het makkelijkst doen door je PC te voorzien van een TV- of capturekaart. Voor simpele taken zoals deze kun je daarna terugvallen op de bijgeleverde software, Windows movie maker (standaard onderdeel van XP) of eventueel een brand suite (zoals Nero incl Vision express). Het enige wat er dan nog ontbreekt is een echte goede MPEG2 encoder. Dit is software om een zeker videosignaal om te kunnen zetten naar het DVD formaat. Voor een kleine €100 heb je al de basisuitvoering van Cinema Craft encoder (http://www.cinemacraft.com/), welke een sublieme beeldkwaliteit levert. Heb je eenmaal alles omgezet naar het DVD formaat, dan kun je middels een DVD authoring tool alles opslaan. Heb je een pakket zoals Nero geinstallerd, dan kan dat daarmee prima (tenzij je veel wensen mbt menus etc hebt, dan zul je op andere paketten terug moeten vallen).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan