Remote desktop werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans1962

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2007
Berichten
125
Goedemorgen,

Wie o wie kan mij helpen.
Ik heb een netwerk met een server en een aantal pc's met verschillende besturingssystemen.
1. Server met windows homeserver
2. Lapop met windows XP
2 pc's met windows XP pro
1 pc met windows vista basic.

Alle pc's zijn te zien in het netwerk.
Ik kan alle pc's gebruiken/ bedienen met remote desktop, behalve de vista machine.
Vanaf de vista pc's kom ik wel op de andere pc's maar als ik remote in wil loggen op de vista pc werkt dat niet, ik krijg zelfs het login scherm niet te zien.

Wie kan mij tips geven?
Pc is wel te pingen
Verbindingen vanaf buitenaf staat aan.
Firewall staat uit.


IK weet het niet meer..................... iemand anders wel??
Alvast bedankt voor je reactie
 
extern bureaublad wel toestemming gegeven om contact te laten maken met hulp van buitenaf?
 
reactie

En die optie kan ik juist niet vinden.... ik kan alleen maar aangeven / vinden dat verbindingen van buitenaf geaccepteerd worden
 
bij mij staat het uit omdat ik smart security van eset gebruik en daar regel ik het verkeer van buiten naar binnen en andersom.
heb jij dat toevallig ook een security pack van de een of de ander.....norton , mcfee zonealarm enz.
 

Bijlagen

  • extern.jpg
    extern.jpg
    79 KB · Weergaven: 86
reactie

bij mij staat het uit omdat ik smart security van eset gebruik en daar regel ik het verkeer van buiten naar binnen en andersom.
heb jij dat toevallig ook een security pack van de een of de ander.....norton , mcfee zonealarm enz.

Ik gebruik symantec endpoint protection....
Die heb ik een keer uitgezet.. daarzit het probleem niet
 
Laatst bewerkt:
ik neem aan dat je zelf extern bureaublad hebt toegevoegd aan vista basic....deze zit er standaard niet in.
en hier vond ik nog een site met vragen en oplossingen misschien kan die je helpen.
 
negatief

ik neem aan dat je zelf extern bureaublad hebt toegevoegd aan vista basic....deze zit er standaard niet in.
en hier vond ik nog een site met vragen en oplossingen misschien kan die je helpen.

Nee remote desktop zit er wel standaard in hoor..... alleen in XP home zit deze functie niet.
Ik zal eens kijken op de link.. bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan