Dvd kan niet afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudster47

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 sep 2008
Berichten
3
Met Magix Video Maker heb ik mijn film van de vakantie bewerkt. Het bestand is 3,3 Gb... Nu heb ik de film gebrand... maar hij is niet af te spelen... :( De dvdspeler geeft aan: Bad disc!!
Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe en hoe ik dit kan oplossen???
Thankx!! Gr Claudia
 
Kijk na met Verkenner welke bestanden + mappen er door Video Maker op je DVD zijn gezet.
Heeft die DVD een mapstructuur met VIDEO_TS en AUDIO_TS, met .VOB bestanden in de VIDEO_TS map en ook .IFO bestanden, dan lijkt het in principe een goede DVD te zijn.

Waar je dan tegen aan gelopen kunt zijn is:
1. De dvd-speler accepteert in het algemeen geen gebrande dvd's.
2. De dvd-speler accepteert alleen DVD+R dvd's.
3. De dvd-speler accepteert jouw merk + type gebrande dvd's niet.
4. De dvd is niet afgesloten door het brandprogramma.
5. De dvd-speler herkent het Booktype niet van de gebrande dvd's als DVD-ROM.

Een paar dingen kun je alvast uitsluiten, als je dvd-speler ook mp3's of .jpg-bestanden kan weergeven:
Brand een dvd met mp3's en/of .jpg bestanden, sluit die dvd af in je brandprogramma, en kijk of de dvd-speler er iets mee kan. Is dat het geval, dan kun je 1., 2. en 3. uitsluiten als bron van je probleem.

Succes,

Tijs.
 
Kijk na met Verkenner welke bestanden + mappen er door Video Maker op je DVD zijn gezet.
Heeft die DVD een mapstructuur met VIDEO_TS en AUDIO_TS, met .VOB bestanden in de VIDEO_TS map en ook .IFO bestanden, dan lijkt het in principe een goede DVD te zijn.

Waar je dan tegen aan gelopen kunt zijn is:
1. De dvd-speler accepteert in het algemeen geen gebrande dvd's.
2. De dvd-speler accepteert alleen DVD+R dvd's.
3. De dvd-speler accepteert jouw merk + type gebrande dvd's niet.
4. De dvd is niet afgesloten door het brandprogramma.
5. De dvd-speler herkent het Booktype niet van de gebrande dvd's als DVD-ROM.

Een paar dingen kun je alvast uitsluiten, als je dvd-speler ook mp3's of .jpg-bestanden kan weergeven:
Brand een dvd met mp3's en/of .jpg bestanden, sluit die dvd af in je brandprogramma, en kijk of de dvd-speler er iets mee kan. Is dat het geval, dan kun je 1., 2. en 3. uitsluiten als bron van je probleem.

Succes,

Tijs.
 
BUP bestanden zijn Backup bestanden van de .IFO's

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan