geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tamari

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2008
Berichten
14
Heb pas een pc van een vriendin gekregen, alles werkt prima behalve het geluid. bij multimedia controller en video controller staan vraagtekens, de geluidskaart is een sis 7012 audio device, ik heb het stuurprogramma al van internet gedownload en geprobeerd te installeren maar ik krijg steeds een foutmelding, wie weet raad? hier nog wat meer info over mijn pc

Moederbord Mobile AMD Athlon xp, 950 Mhz (9,5 x 100)
Moederbordnaam Pcchips M810 DLU (2pci, 1CNR, 2 DDR DIMM, audio video lan)
Moederbord chipset sis 740

bij voorbaat dank
 
Misschien nog even de foutmelding plaatsen zodat men wellicht weet waar het over gaat !
 
Heb ik al geprobeerd kreeg eerst foutmelding -536870397 en daarna fail to install audio driver for windows xp, sorry dat ik dit niet eerder had vermeld
 
Hoi !

Die foutmelding krijg je er als nog oude driver(s) in apparaatbeheer staan.

Kijk eerst es via configuratiescherm-software wat daar nog als audio-driver staat en verwijder die.

Clean je register en probeer bovengenoemde driver opnieuw te installeren.

Greetz,

Harry.
 
kan echt niets vinden in software en als ik in apparaatbeheer kijk krijg ik geen stuurprogramma's nodig of in het geheugen geladen
 
Hoi !

CCleaner downloaden en register-cleaner draaien.

Rebooten en nogmaals proberen.

Greetz,

Harry.
 
hoi,
het lukt nog steeds niet, nu zag ik wel bij besturing voor geluid video en spelletjes legacy --audiostuurprogramma's staan zou dit het probleem misschien kunnen zijn?
 
Hoi !

Verwijder de geluidskaart es in apparaatbeheer, start opnieuw op en de kaart wordt gedetecteerd.

Nu kun je het pad naar de juiste driver geven.

Greetz,

Harry.
 
sorry misschien een domme vraag maar bedoel je dat ik de multimedia audiocontroller moet verwijderen?
 
heb de geluidskaart verwijderd maar kreeg weer dezelfde foutmelding ik word er zo langzamerhand wel een beetje wanhopig van ik heb al 2 pakjes sigaretten opgerookt maar ik geef de moed nog niet op
 
Hoi !

Meer truc's heb ik niet; hopelijk kan iemand anders je verder helpen.

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan