Stem weg halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

badslayer

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
Berichten
64
Hey,
Is het moeilijk als je een liedje hebt en dat je dan de stem weg haald. met welk progamma kan dat enz?
 
Als je het niet erg vindt lift ik even mee op je vraag. Ben zelf wel benieuwd hoe je bijvoorbeeld een beat uit een liedje haalt, zodat je alleen een stem of tune overhoudt. Ik vermoed dat dit met eenzelfde programma zou moeten kunnen.
 
dat is percies wat ik bedoel, maar kan iemand mij daar mee verder helpen?
 
Een stem uit de muziek halen doe je met de 'voice killer' -functie die in een aantal audio-bewerkings-programma' s zit. Alleen, dat werkt in theorie. niet in de praktijk..

Een voicekiller werkt nl door alles wat mono is in een liedje in tegenfase te zetten, en daarmee uit te doven. Als de zang volledig mono zou zijn, en alle andere geluiden stereo, dan werkt dat. Maar op zang zit altijd stereo galm, die zal dus niet uitdoven. In de kickdrum, snare en bas zit veel mono, dat wel wordt uitgedoofd.. Het resultaat van een voicekiller klinkt dus meestal nergens naar..

Anderom, met deze techniek een acapella track overhouden, kan niet..
 
Jammer! Hoe doen die dj's dat dan? Ik heb begrepen dat ze dan in meerdere 'sporen' opnemen, en dat je dan gemakkelijk een spoor uit kan zetten?
 
Live draaien DJ's lange versies van nummers waar instrumentale delen inzitten. Ook kunnen ze loops maken met hun mengpaneel, of ze draaien met 2 dezelfde platen, om daarmee een andere versie te maken.
In een studio wordt inderdaad met meerdere sporen gewerkt.
 
Wanneer je je verdiept in programma's zoals Ableton Live, kom je erachter hoe DJ's dat doen met loops ed.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan