Afspelen DVD stopt na korte tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Berichten
690
Goedemiddag,

Sinds kort ben ik begonnen met het kopieren via DVD-Shrink (laatste beschikbare versie) en branden via Nero 8 van films op DVD-schijfjes.
Dit gaat allemaal perfect.
Maar als ik zo'n schijfje in mijn nieuwe DVD harddisk/recorder stop (Pioneer HS-555) en afspeel via de televisie dan stopt hij na ongeveer een kwartier tot 20 minuten.
Dit geldt voor alle types van DVD's, zowel -R als +R. Ook heb ik verschillende merken geprobeerd, goedkope en duurdere. Dit geeft geen verschil. Allemaal stoppen ze.

Wat raar is dat als ik een film op de harddisk zet met de dvd-recorder en daarna op een leeg schijfje zet dan heb ik geen enkel probleem. Dan kan ik ze volledig afspelen zonder problemen.

Omdat ik de harddiskrecorder nog niet zo lang geleden gekocht heb dacht ik dat er misschien iets met het apparaat niet goed was. De leverancier (Expert) heeft hem naar Pioneer gestuurd met deze klacht. Hier is het lasergedeelte vernieuwd, maar echter zonder resultaat.

Het liefst zou ik toch gebruik willen maken van DVD-Shrink en Nero 8 om twee redenen:
1. kopieren en branden gaat veel sneller dan met de harddiskrecorder en
2. behalve de film kan ik ook alle extra's kopieren, dus de hele originele dvd.

Is er iemand die mij kan helpen met wat ik zou kunnen doen ?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groeten,
Eric
 
kijk en dat snelle kan nu juist het probleem wel eens zijn
brand eens een film op 2x of 4x speed,wat doet ie dan????
 
Ik zal dat vanavond eens gaan proberen.

Was nog vergeten te zeggen dat ik de schijfjes ook nog gefinalizeerd heb.

Ik weet niet of dat perse moet maar voor de zekerheid heb ik het toch maar gedaan.
 
Goedemorgen Bertus,

Ik heb gisteren pas tijd gehad om het uit te proberen.
Ik dacht dat het nu goed gegaan was, maar ongeveer 5 minuten voor het einde van de film stopte deze alweer. Jammer !
Heb je misschien nog een ander idee wat ik zou kunnen doen ?

Gr.
Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan