router->laptop->lan->laptop hoe ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

djwouter

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2008
Berichten
142
hallo, mijn vriend heeft en wirles router maar het probleem is dat ik niet kan verbinden met zijn router die is te goed beveiligt op IP aderesen denk ik maar ik moet vrijdag bij hem draaien en we hebben dan 2 laptops staan (1 voor licht) (1 voor geluid) mijn laptop is voor geluid. maar ik kan dus niet verbinden met zijn netwerk ! :S

dus nu zat ik te denken (jha ik kan denken) :p

als ik nu zijn internet verbinding kan doorlussen via zijn laptop via een lan kabel naar mijn laptop .... ik zal het proberen uit te leggen ;)


een wirles router----> naar laptop vriend----->via een lan/utp kabel-------> mijn laptop

zou dit mogelijk zijn ????
zojha hoe ?

alvast bedankt ... groetjes djwouter en djbass

edit... het zijn 2 vista laptops
 
Laatst bewerkt:
dat kan als je op beide laptops een netwerkkaart vrij hebt.

Je hebt dan een crosscacle nodig.
 
sorry crosscable.

Die lijkt heel veel op een normale UTP (netwerkkabel) maar dan zijn er enkele draden gekruist omdat je anders niet twee netwerkkaarten werkend op elkaar kunt aansluiten.

Iedere goede computerzaak heeft ze of kan ze maken.
 
mac-adres filter mischien?

die beveiliging klinkt als MAC-adres filtering
ieder apparaat(bijv.netwerkkaart) heeft een eigen uniek mac adres cijfers/letters

het kan wezen dat de router een lijstje heeft met de alleen toegestane apparaten(dmv MAC-adres)

mogelijke oplossing
voeg (via router interface) je mac-adres toe aan het mac-adres filter.
als dit moeilijk word ken je ook ff de MAC-filtering even uitzetten. inloggen op de router(via je eigen laptop .jezelf toevoegen aan de MAC-adres filter lijst en het MAC-filter weer aanzetten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan