Video-opname op DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

JVC1990

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 sep 2008
Berichten
3
Enkele maanden geleden kocht ik een digitale videocamera, die aangesloten kan worden op mijn pc zodat ik de beelden op dvd kan branden. Nadat het eerste bandje vol was, heb ik de beelden op computer kunnen zetten met behulp van Windows Movie Maker. Het resultaat is echter een .avi bestand van 12,3 GB. Bestaat er een mogelijkheid het beeld te verkleinen tot +- 4,5 GB zodat ik 1 uur film, op 1 DVDtje krijg? Of hoe zetten andere filmers hun beelden op DVD?

Alvast bedankt!
 
WMM heeft ook de optie de film te verkleinen. Ga maar eens naar Bestand - Filmbestand opslaan - wizard volgen totdat je bij Filminstelling komt - meer opties weergeven kiezen en daar max grootte instellen
 
WMM heeft ook de optie de film te verkleinen. Ga maar eens naar Bestand - Filmbestand opslaan - wizard volgen totdat je bij Filminstelling komt - meer opties weergeven kiezen en daar max grootte instellen

Dat wilde ik eigenlijk doen... Probleem is dat het maximum 948 mb of zoiets ongeveer is... En dan verlies ik wel veel kwaliteit dacht ik, of niet?
 
Is het een ongecomprimeerde avi?

Laad deze dan in in VirtualDub, Dan kan je deze wegschrijven in het divx/xvid formaat, moet je wel in de plugin instellen dat je een zo hoog mogelijke framerate insteld voor de kwaliteit. Het bestand zal dan ongeveer 1.2 tot 1.5 gb uitkomen.
 
Ok bedankt!

Ohja, nog 1 vraagje... Zou er veel verschil qua kwaliteit op zitten tussen 1,2 of 4,5. Of is zo rond de 1 gb bruikbaar als beeldmateriaal?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan