Filmbestand op USB voor Windows en Mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

ChristinaPegtel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 sep 2008
Berichten
3
Ik wil een (aantal) filmpje(s) en PDF'jes op een USB stick zetten, ik weet dat dit mogelijk is want ik heb er al een, maar ik wil er nu zelf 1 maken.
Nu moet die zowel op Windows als op Mac kunnen draaien.
Wat voor bestand moet ik dan maken?
Ik heb al mpeg2 3 en 4 geprobeerd en AVI maar de Mac geeft steeds problemen, hij zegt zelfs dat het gegenereerde mpg file geen filmbestand is als die 'm met Quicktime probeert te openenen.
De andere stick met o.a. filmpje speelt wel in de Mac.:confused:
Wie o wie kan mij adviseren.:confused:
p.s. ik heb Windows XP Prof. SP3 en o.a. Nero.
 
Laatst bewerkt:
De Quicktime player op de PC installeren, en .mov als formaat gebruiken. Dat kun je evt. ook openen met de VLC player..
 
Allereerst bedankt voor je reactie
De Quicktime player op de PC installeren, en .mov als formaat gebruiken. Dat kun je evt. ook openen met de VLC player..
Kan die dan op ieder PC/Mac afgespeeld worden of moet er dan altijd Quicktime geinstalleerd worden?
Ze moeten nl bij iedereen afgespeeld kunnen worden (het worden er meer zoals je begrijpt), en wat is een VLC player? :confused:
 
Er moet dan altijd Quicktime zijn geinstalleerd. Of de VLC player. Dat is een andere mediaspeler, die zo'n beetje elk formaat kan afspelen.
Maar 'Cross-platform' blijft lastig.. Opslaan in Flash video (.flv) is hiervoor ook een optie, want de flashplayer doet het op beide platforms.. Opslaan in Flash kan dacht ik met Nero Vision, het video-bewerkings programma dat in de Nero bundel zit.

http://www.videolan.org/vlc/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan