hd in xp als dvd gezien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roger B

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2008
Berichten
10
in de tabel die bij het opstarten in wit op zwart zichtbaar is ziet de bios mijn 4 ide devices als :

primary master:harddisk - primary slave harddisk
secondary master dvd -secondary slave dvd

zoals ze fysiek ook in de pc aanwezig zijn.

in deze computer en apparaat beheer van xp is mijn slave harddisk echter een dvd station waarvan ie zegt dat er geen dvd in zit.

hoe kan dit en wat doe ik er aan

primaire master hd is 160 gig in 4 partities, de slave een 40 gig met 1 of 2 partities (weet niet mer hoe en of die gedeeld was.

in apparaat beheer wordt de slave HD als scsi dvd gezien???
 
Verwijderen in Apparaatbeheer, dan opnieuw opstarten, en hij wordt terug vanzelf herkent, normaal dan ook als HD gezien.
 
Is ook mijn advies maar ikzelf zou dan in jouw geval in apparaatbeheer ALLES m.b.t. harddisks en dvd-stations verwijderen en dan opnieuw opstarten.

Sukses , Ed
 
Verwijderen in Apparaatbeheer, dan opnieuw opstarten, en hij wordt terug vanzelf herkent, normaal dan ook als HD gezien.

al gedaan en dan ziet ie hem weer als dvd speler, je kunt ook alleen maar cdrom fabrikanten en dergelijke kiezen als je handmatig een stuurprog wil kiezen.....
Xp noemt het apparaat:
LR3006B NXJ602W SCSI Cdrom Device om precies te zijn

en dat terwijl het een maxtor D740X-6L harddisk is met de jumper op slave en de andere harddisk de jumper op master heeft
 
Probeer eens het volgende:
Alles fysiek loskoppelen behalve de schijf van XP en start de pc op en kijk wat ie dan aangeeft.
Sluit daarna de andere schijf ook fysiek aan en start weer je pc en kijk wat ie dan aangeeft.
Wissel ook eens van IDE-kabel. (Dus DVD's met schijven)

Sukses, Ed
 
alleen masterdisk aangesloten, 2cd-rom/dvd spelers IDE los van moederbord, de slave HD ide en voeding los gekoppeld.

Bios ziet alleen primary master HD verder 3 keer niets aangesloten

in XP (heeel erg windows) ziet ie mijn 4 partities van HD master EN een dvd speler???

in apparaatbeheer gekeken, de dvd die hij ziet is die dvd die ik niet heb, (scsi device)

Vroeger moest je iets met "lastdrive" aangeven als je veel partities /schijven had. hoe zit dat in xp, kan dit de oorzaak zijn dat ie mijn HD gewoon NIET ziet?
 
waarschijnlijk een beetje dommigheid ofzo en lastig gekozen volume namen...

maar de twee partities van de extra HD zijn terecht in XP

heb ik nu dus een ander probleem, voor zover dat echt een probleem is omdat ik binnen nu en 3 weken compleet reinstallatie ga doen......

wat is die scsi cd-rom device die ik niet aangesloten heb maar wel door XP gezien wordt?

en heel apart..diskette stations flatcable ook verwijderd en in "deze computer" ziet ie gewoon diskette station A 3,5"???????????????????
 
Laatst bewerkt:
En als je die "onbekende DVD" in apparaatbeheer eens gewoon uitschakelt?
Dat ie toch een A station ziet is wel vaker.
Onder DOS stond er in het bestand config.sys en of autoexec.bat een regel Lastdrive=Z
Maar als je XP gebruikt zijn deze bestandjes in principe overbodig en dus vaak leeg.

Ed
 
Laatst bewerkt:
het blijft natuurlijk vaag dat ie een apparaat ziet dat nooit op de pc aangesloten geweest is....
maar als ik de onbekende dvd uitschakel in apparaatbeheer is in in "deze computer" ook niet meer zichtbaar.:thumb:

in principe is het probleem nu in elk geval solved...

als straks het nieuwe internet beschikbaar is wordt de pc opnieuw geinstalleerd en zou alles weer toppie moeten zijn.

(heb nu dsl via satelliet met upstream via isdn (64k) en donwstream via satellietontvanger (760k) dit loopt via proxiserver en hoop geklooi met poorten enzo voor mail en dergelijke, ftp werkt alleen op serverpc enzenzenz....

Van de week aanbieding voor nieuwe variant ontvangen en aangevraagd:
bidirectioneel via de satelliet 128k up en 1024 down, ip modem dat op router aangesloten kan en mag worden om zo het netwerk van internet te voorzien, net als DSL verder dus, geen gezeik met proxypoorten meer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan