Beperkte of geen netwerkverbindingmogelijksheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudotiemen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 sep 2008
Berichten
4
Hallo of liever Help!,

Ik heb een probleempje. Mijn vaste pc boven maakt gebruik van het draadloos netwerk bij mij thuis maar hij geeft aan "beperkte of geen verbindingsmogelijkheden". Geen idee hoe dat kan.Tot voor kort deed hij het gewoon.
Mijn laptop zit op hetzelfde metwerk en werkt gewoon.

Iemand een idee????

Ik heb internet van Ziggo, netgear router, ik maak op de pcgebruik van de usb adapter van netgear. Signaalsterkte is goed.

Groetjes Rudo.
 
Heb je al eens een ipconfig geprobeert op je pc (start-uitvoeren typ cmd en typ dan in dos box ipconfig)? Krijgt hij nog een ip-adres? En anders moet je eens
ipconfig release /all typen.
 
Ik heb het even gegoogeld en kom dit probleem zeer vaak tegen. Kijk even er worden genoeg mogelijke oplossingen gegeven.
 
Heb ik reeds gedaan, die release wil niet, spatie erin mag niet zegt ie.
Heb ook al handmatig ip adres, zelfde als laptop, geprobeerd. Geen resultaat. npu ja, wel verbinding met netwerk en goed ontvangst maar geen verbinding met internet.
Geeft aan dat ip adres vernieuwen mislukt.

Ik niet snap niet. Afgelopen week werkte het nog gewoon goed en ik heb niks aparts gedaan. Laptop werkt ook gewoon goed.

Ik had ook al gegoogeld maar hielp allemaal niets.

Router ook gereset, niets noppes nada.

Ik word gek.....:confused::(

Groet Rudo
 
Wat krijg je als je ipconfig doet? En IPCONFIG /release? Lijkt mij aan jou pc te liggen en niet aan je router vermits je met je laptop nog wel op internet kan.
 
Bij ipconfig/release geeft hij aan dat er geen adapter is die zich in een staat bevind om deze bewerking toe te staan. Dat is bij de handmatige instelling van de ip adressen en daarbij 192.168.1.2 gebruikt en subnet 255.255.255.0

Bij automatische ip geeft hij aan bij ipconfig: 169.254.124.177 met subnet 255.255.0.0
Na release is dat 0.0.0.0 en subnet 0.0.0.0.


Als het aan de comp ligt, wat kan ik dan doen?

Trouwens, nog tnx voor de reacties.

Normaliter los ik zulke problemen wel op maar nu weet ik me weinig raad.
Vaak is het de modem of router ff resetten, comp opnieuw opstarten. Maar nu.....

Groet Rudo
 
Hoiu Michiel

Ik heb inmiddels een herstelpunt gebruikt van wanneer hij het nog gewoon deed.
Probleem opglost en nu weer gewoon internet.:D

Geen idee waar de storing nou weg kwam.:confused:

Zie inerdaad in veel forums dit probleem maar nooit echt concrete oplossingen. Herstelpunt lijkt mij een goed redmiddel.:p

Bedankt voor je hulp in ieder geval :thumb:

Met vriendelijke groet,

Rudo.
 
Graag gedaan maar je hebt het uiteindlijk toch zelf opgelost hoor. Inderdaad merkwaardig probleem, misschien dat het dan aan de driver van je netwerkkaart lag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan