music streams opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Berichten
337
Ik had ooit roku radio snooper op mijn computer. Die vond url van muziekstreams. Als ik die dan aanklikte dan opende een window van VLC mediaplayer met de vraag of ik wilde afspelen of opslaan.

Ik had het na veel moeite opnieuw geinstalleerd. Maar het lukt me niet om vlc als defaultplayer in te stellen met als gevolg dat wmp opend om af te spelen. Dus kan ik alsnog niet opslaan ook al heb ik de url.

Maar een dag later bleek dat ik geen draadloze verbinding meer kon krijgen alleen nog maar aan een draadje. Iets met winpcap, onderdeel van roku radio snooper?

Ik heb nu alles er weer afgehaald.

twee, of eigen lijk drie vragen blijven over:
hoe krijg ik vlc als default speler?
waarom wordt draadloos geblokkeerd?
wat is een simpel, liefst gratis en doeltreffend alternatief?

Muman
 
Ik zie hier dat dit niet je eerste probleem met roku radio snooper is. Om vlc als default speler in te stellen kan je normaal doen in de opties van vlc zelf of ga naar 'programmatoegang en instellingen' en daar kan je je default mediaplayer kiezen.
 
Hier wat info over Winpcap. Kan dat dit problemen gaf met je virusscanner of dat dit je internet blokeerde. Weet zeker dat je alles verwijderd hebt en download wincap dan hier en kijk eens of dit weer problemen met internet geeft. Als dit niet het geval is kun je roco hier downloade.
 
ja, het begon met een systeem melding dacht ik en daarom in forum over xp en nu gaat het over multimedia software.

In vlc kan ik nergens iets vinden over default setting en onder programmatoegang en instellingen komt vlc niet voor om te kiezen. Had ik al naar gekeken. hoort dat daar in te staan? zo ja wat is er gebeurd waarom het er niet staat?


Muman
 
Om een bestand te openen met vlc kan je ook altijd rechts klikken en dan openen met... kiezen.
 
rechts klikken kan alleen als het een afspeelbaar bestand is. maar vaak zit de muziek verstopt en werkt dat niet.

ik denk dat ik een alternatief op het spoor ben: freezer.org

muman
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan