Ipod 6th Gen Nano

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0126

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2007
Berichten
123
Ipod 6th Gen Nano

Goedenmiddag iedereen,

Hier een vraagje over een van mijn nieuwe aankopen namelijk de Ipod Nano 6th Gen.

Zelf snap ik er namelijk niks van en overal waar ik ook kijk, zijn ze voor mij onduidelijk, overal als in op de apple site en de handleiding. Daarom kom ik hier het volgende vragen:

- Hoe zet je met Itunes nummers op de Ipod?
- Hoe verwijder je met Itunes nummers van de Ipod?
- Is er geen betere, makkelijkere programma dan Itunes?

Graag hoor ik zo snel mogelijk antwoord op deze simpele vraag!
 
Hoe het precies gaat weet ik niet maar met mijn iPhone kan ik een optie aan-/uitvinken genaamd "Manually manage music and videos" (Mijn MacBook staat op Engels ingesteld)

Vervolgens kan ik gewoon de liedjes die ik naar mijn iPhone wil sturen naar hem slepen.

Als het goed is staat je iPod onder het kopje "Apparaten" in het linkermenu. Zodra je een liedje gaat slepen en boven je iPod houdt verschijnt er een plusje. Kwestie van loslaten en je mp3 wordt overstuurd.

Je zou het ook met synchronisatie kunnen doen maar ik vind dat persoonlijk wat onhandig omdat mijn bibliotheek meer dan 7000 nummers bevat. Dan zou ik eerst een aparte playlist moeten maken en die laten synchroniseren.

Het verwijderen kun je doen door onder je iPod in Apparaten op Muziek te klikken en dan de liedjes te selecteren en dan op DEL drukken of rechtermuisknop > Verwijderen.
 
Dat zijn een paar goede oplossingen, alleen ff een probleempje:

Als ik me muziek versleept en stopt bij mijn Ipod in de rechterhoek, zelfs al druk ik daar wat in zoals de map muziek ofzo. Hij doet het gewoon niet.

Ook heb ik het probleem, dat mijn ipod mijn eisen niet onthoud, dus elke keer dat ik hem erop nieuw indoet, is die die eisen ( zoals jij zij die ene vinkje van manual stuff ) weg, dus elke keer moet ik dat opnieuw doen. Maar dan krijg ik het gezeik van het synchroniseren weer en dan, zoals je al verwacht, duurt het uren en doet die het uiteindelijk amper.

Dus jah, dat zal dan synchroniseren worden.

Maar dat duurt mijn te lang.

Is er geen andere programma?
 
Dat hij je instellingen niet onthoudt is niet goed. Het kan komen door firmware maar wellicht ook een technisch defect.

Als ik me muziek versleept en stopt bij mijn Ipod in de rechterhoek
Ik weet niet zo goed wat ik van deze zin moet denken. Met name het laatste gedeelte is voor mij onduidelijk.

Ik begrijp ook niet echt wat de rechterhoek er mee te maken heeft.

Deze stappen voer ik uit om een liedje naar mijn iPhone te krijgen.
  1. iPhone aansluiten (Duh ;))
  2. iPhone verschijnt onder "Apparaten"
  3. Ik zoek een liedje uit mijn bibliotheek
  4. Dit liedje sleep ik naar mijn iPhone, deze wordt omcirkelt en er verschijnt een plus onder mijn bestand
  5. Ik laat mijn linkermuisknop los en iTunes gaat het liedje naar mijn iPhone sturen

Laat even weten wat er bij jou gebeurd, met name stap 4 en 5
 
Oke, dit is wat ik dan doe:

1. Ipod aansluiten ( hij detecteert hem, ik start Itunes, schijf komt tevoorschijn )
2. Itunes open, automatisch synchroniseren, wilk niet, en ineens schijfmap weg
3. Playlist geopend, waar ik eerder deze dag al me muziek heb ingezet, later ook muziek geopend om te controleren of daar een verschil is.
4. Alle nummers geselecteerd en versleept naar, ding loopt ff vast, doet het niet, een nummer geselecteerd, versleept, doet niks. Heb losgelaten.

Oftewel, hij doet niks.
 
Dus het slepen doe je zo? En ziet er ook zo uit?
[smallimg]http://www.helpmij.nl/leden/thadevil//slepen.jpg[/smallimg]
(Klikbaar)


Staat er een vinkje bij Bewerken > Voorkeuren > Apparaten > Automatisch synchronisatie voor iPhones en iPods uitschakelen?

Op mijn iPhone heb ik daar geen vinkje staan. Wanneer ik dus mijn iPhone aansluit wordt er automatisch gecontroleerd op contactpersonen en agendapunten. Het synchroniseren met muziek staat hier los van.

Die kan ik instellen wanneer ik onder "Devices" op MyPhone klik, ik zit dan onder het tabblad "Summary" (Dit is het eerste tabblad). Helemaal onderaan staat een sectie "Options" waar die optie voor het handmatig beheren van muziek en videos in-/uitgeschakeld kan worden.

Andere programma's die er zijn houd ik mij niet zo mee bezig, iTunes bevalt mij goed en heb er ook eigenlijk geen problemen mee.

Je zou wellicht op met de term "iTunes alternatief" kunnen zoeken.
 
Staat er een vinkje bij Bewerken > Voorkeuren > Apparaten > Automatisch synchronisatie voor iPhones en iPods uitschakelen?

Heb net dat zo gedaan, ff kijken wat er gebeurt en dan zal ik uw verder laten horen.

Tot nu toe nog geen resultaat, oftewel, het lukt niet. Maar goed ff verder kijken. En bedasnkt voor dat idee.
 
Laatst bewerkt:
Kan het trouwens ook liggen aan het feit dat die niet geconnect is?

Op Itunes zegt die dat die geconnect is, maar alle alternatieven geven aan dat die niet geconnect is.
 
Dat zou kunnen, wellicht hangt het samen met dat hij de schijfmap weghaalt.

Ik denk dat je het beste even een Apple Store binnen kunt lopen, zij weten het ongetwijfeld voor je op te lossen.
 
Ah oke. Nou ik heb in iedergeval al weer goed nieuws, gisteravond deed die het ineens weer, geen idee waardoor, maar goed, had in het begin duidelijk iets verkeerds gedrukt.
 
De vraag is van september 2008, nu is het september 2010 dus het probleem zal wel opgelost zijn.
Het is onnodig om dit soort oude topics nog omhoog te schoppen.
Daarom maar een slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan