Beeldformaat bewerken in Virtual Dub - harde schijf loopt vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pingwing

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2000
Berichten
218
Ik heb een aantal *.avi bestanden op mijn pc staan om te branden naar DVD.
Nu is de beeldinstelling bij verschillende *.avi's echter zo dat er boven en onder twee behoorlijke zwarte balken zichtbaar zijn. Bij elkaar vullen die zwarte balken een groter deel van het beeld dan de film zelf. Dit is niet op te lossen door de zoom instelling van de tv of dvd speler.

Met Virtual Dub probeer ik nu de beeldinstellingen aan te passen, maar dat lukt niet helemaal.
Ten eerste wordt het *.avi bestand gesplitst in meerdere delen, waardoor ik ze daarna dus weer aan elkaar moet gaan plakken.
Is dit normaal? Of moet ik ergens een instelling veranderen?
Verder worden de omgezette bestanden erg groot (1,95 Gb per stuk en dat zo'n 20 keer) ! Mijn harde schijf loopt vol tijdens het omzetten en het programma geeft uiteindelijk een foutmelding wegens ruimtegebrek.

Is er een mogelijkheid om de bestanden na omzetting in een kleiner formaat op te slaan en zo ja, hoe?
Of is er een alternatief w.b software/mogelijkheid het beeldformaat aan te passen naar 'normaal' tv formaat?
 
Laatst bewerkt:
Met Nero Vision Express de .avi converteren naar DVD bestanden levert 100% succes op.
 
Verdwijnen dan ook die zwarte balken en wordt de film dan automatisch omgezet naar 'normaal beeld'?
 
Je houdt een zwarte balk maar het beeld wordt verder normaal (naar normale grootte geconverteerd)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan