bestand niet te openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

haag

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
Berichten
7
Hallo,
Ik heb een hele vreemde situatie, waar ik niet uit kom. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb een thuisnetwerk van 3 pc's (inclusief 1 laptop), allemaal met XP Pro. Deze pc's zijn mbv een router aan elkaar verbonden. De pc's hebben diverse gedeelde mappen. Bestanden zoals word en excell etc. en pdf bestanden van een pdf printer kunnen in de gedeelde mappen opgeslagen worden en geopend en gekopieerd worden door andere pc's. Alle pc's hebben eenvoudig delen van bestanden aan staan en volledige administrator rechten. Tot zover geen problemen.
Ik heb 2 weken geleden een nieuwe printer/scanner in het netwerk gehangen. Het gaat om een HP M2727 die via een netwerkkabel aan de router is aangesloten. Mbv de software is de printer geinstalleerd en deze werkt prima op alle pc's.
De scanner heb ik via de software zo ingesteld dat deze, zonder tussenkomst of vragen om een bestandsnaam een scan maakt in een gedeelde map op een pc (zeg pc A). Deze pc staat altijd aan.
De scan is prima op pc A, en de bestandsnaam kan gezien worden op andere pc's, maar kan niet geopend of gekopieerd worden op een andere pc. De melding bij kopieren is:
"Fout bij kopieren van bestand of map.
Kan hppscan1 niet kopieren. De toegang is geweigerd. Controleer of de schijfvol of tegen schrijven is beveiligd of dat het bestand momenteel in gebruik is."
Als ik dat bestand kopieer in dezelfde map kan die gewoon geopend worden vanaf een andere pc.
Op een of andere manier komt er ergens een beperking in rechten over waar ik geen zicht op heb.

Iemand enig idee?
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens of je dit vinkje aan hebt staan."Netwerkgebruikers mogen mijn bestanden wijzigen"
Rechtermuisklik op gedeelde map en dan delen en beveiligen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan