dvd afspelen zonder de dvd in de lade

Status
Niet open voor verdere reacties.

boris 555

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2001
Berichten
759
je schijnt een dvd of cd naar je schijf te kunnen kopieeren en af te spelen zonder dat je iedere keer de dvd in je dvd speler moet doen als hij daar om vraagt ,ik weet dat er een tip voor was maar ben dat even helemaal kwijt.iemand een idee!
 
Als het goed is komt er een venster als je een dvd in de drive doet, waarmee je kunt kiezen of je hem af wilt spelen of kopieren. Onderaan dat venster kun je kiezen voor: Deze actie altijd uitvoeren zonder het te vragen(ik heb het nu niet voor me hoor, het kan ook een andere tekst zijn, maar het kan wel).

:thumb:
 
@ swennetje.... je hebt het duidelijk niet begrepen...

wat Boris wil, is een disk image. Kan je gewoon maken met een willekeurig brandprogramma zoals Nero. Kies als recorder voor "image drive" en kopieer de originele cd gewoon met de optie "copy disk". Nero zal vervolgens vragen om een locatie waar het image mag worden opgeslagen. Het image wordt opgeslagen als één bestand, meestel met de extentie .iso of .nrg (afhankelijk van werk programma je ervoor gebruikt, maar feitelijk is het allemaal hetzelfde)

Met het image bestand kan je in beginsel niets. Je moet een virtuele drive gebruiken om het image te lezen. Een van de beste en eenvoudigste image drives is Deamon Tools (gratis, even zoeken met google). Daarmee maak je een of meerdere virtuele cd/dvd drives op je systeem aan, waarin je het image kan laden. Deze drive en het image gedragen zich alsof het een "echte" dvd is.
 
O sorry, ik had de vraag veel te snel gelezen. Excuses. Maar wat madmuppet zegt is inderdaad zo. Ik doe het ook zo vaak met Daemon Tools. Alcohol 120 % schijnt ook te werken maar die gebruik ik nooit. Om een image te maken kun je idd nero gebruiken. Een ander goed en vooral eenvoudig programma is ImgBurn. www.imgburn.com
 
Alcohol 120% is een prima programma, maar je moet het niet gebruiken als je ook Nero hebt, dat gaat niet goed. Die twee bijten elkaar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan