Novell netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kneisel

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
Berichten
75
Hi allemaal,

Ik wil graag een Novell netwerk aanleggen, ik heb beschikking over een pc die als server kan dienen.

Zoals ook op school moet er worden inlogt via Novell client.

Kan iemand me uitleggen wat ik moet doen, en wat nodige info geven?
 
Waarom wil je perse novell ????

Je kan ook ubuntu of windows gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt me de beste oplossing, weet niet hoor!

Ik wil vooral windows 'beperken', en zorgen dat je echt moet inloggen met een username en password, en dat je dus op iedere windows computer kan inloggen.
 
Laatst bewerkt:
zwervend profiel dus
op iedere pc toegang tot je profiel draaiend vanaf de server

dat word de server instellen op een active directorie
en domein draaien maar daar is niet echt novell netwerk voor nodig dat kan zonder ook en zonder server kan novell ook gedraaid worden.
zijn mijn ervaringen.

maar de hoofdzaak is dat je met alt ctrl del inlogt
ik weet niet meer waar je dat in kon stellen dacht bij gebruikers of systeem eigenschappen of netwerk beheer.

het systeem beperken met toegangsrechten kan ook zonder novell zo ik begrepen heb
door wat dieper in windows spitten ze hebben het mij alemaal eens uitgelegd maar ik ben het alemaal weer kwijt.

mocht ik hier verkeerde info geven hoor ik het graag van de mensen die er iets meer van weten dan ik.
 
Het is dus de bedoeling dat ik op iedere pc kan inloggen met mijn account en bij mijn documenten kan, hier heb je toch een server voor nodig?
 
Het is dus de bedoeling dat ik op iedere pc kan inloggen met mijn account en bij mijn documenten kan, hier heb je toch een server voor nodig?

ik heb in ieder geval zo,n balk waar ik de gebruikers in moet kiezen of invoeren en eventueel een ww of domein als dat ingesteld staat heb bij gebruikers welkomstvenster uit staan op een andere pc moet ik zelfs alt ctrl del indrukken voor ik verder kan.
heb daar ooit iets dieper in de service,s of belijd een insteling aangezet aanmelden via alt ctrl del ofzo weet niet meer waar dat zat.

verder offline bestanden delen en syngroniseren kan ook onder xp en daar ben ik ooit mee bezig geweest om onderling met xp te delen wat me ooit niet is gelukt.

maar heb dit alemaal op expirimentele basis en niet uit de boeken

server2003 domein draaien active dir extern profiel op server draaien en je bent vrij om te staan waar je wil werkt perfect. aleen onder oude 98 pc,s wil dat wel eens botsen kwam ik achter maar wie daar nu nog op draait zijn er niet veel meer.
altans mensen die bepaalde software hebben dat onder xp niet werkt of wat oude spellen op zolder vonden.
of een laptopje hebben waar ze tevreden mee zijn.
als ze een word file wat boekhouding en kunnen chatten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan