geluid van AVI of MPEG nog aan te passen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michielisdutch

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2008
Berichten
31
Hallo
Ik heb een fijne collectie geripte DVD's als Avi / MPEG etc bestanden maar niet altijd is het geluid even hard. Is het geluid nog aan te passen?
De DVD met Avi's MPEG's zitten in de DVD speler, deze staat al op maximaal en dan nog moet de TV erg hard aangezet worden, kortom het 'basis'geluid is te zacht.
Is hier nog iets aan te doen. Ik heb vam alle kinderfilms een kopie op de HD van mijn computer.

Ik verneem graag van (één) van jullie

met vriendelijke groet

Michiel
 
Je kunt ook het geluid via de geluidskaart door een geluidsmixer met randapparatuur sturen, bewerken en met een opname programma weer opnemen.
Daarna weer toevoegen middels je Videoprogramma.

Jij doet het waarschijnlijk elke dag met je vingers in de neus als je de krant leest, maar voor mij is het nieuw.

- geluid via de geluidskaart door een geluidsmixer met randapparatuur sturen ??? :shocked:
- bewerken ????? :shocked:
- weer toevoegen via mijn videoprogramma ??? :shocked:

Ik download filmpjes voor mijn dochters via Shareaza en dat vind ik al knap :D

is er ergens een soort handleiding te vinden en het liefst in het nederlands.

Heel hartelijk dank voor je meedenken, maar deze baas gaat dit wat boven de pet

met veel hartelijke groeten

Michiel
 
Tja, zo werkt het nu eenmaal.

Je zal eerst het geluidsbestand van het videobestand moeten scheiden.
Dan het geluidsbestand harder zetten/bewerken en weer terugplaatsen bij het videobestand.
Makkelijk is het niet en om die spullen die je nodig hebt zijn ook niet goedkoop.

Maar in dit geval gaat dus ook weer op dat je "een gegeven paard(dat zijn gedownloade bestanden nu eenmaal)niet in de bek mag kijken...............................
 
Voor de eerste keer in mijn leven heb ik het aangedurfd een film te downloaden. Resultaat: een prachtige film maar met onvoldoende audio. Deze DVD kan ik alleen via de PC spelen. Heb het wederom geprobeerd en zit ik met een disk die ik wel kan afspelen op de DVD recorder echter met een volledig vervormde audio. Net alsof je een grammofoonplaat van 33rpm op 78rpm afspeelt. Wat het lage audio volume betreft ben ik het eens met A.J. dat je een gegeven paard niet in z´n bek moet kijken. Verder zijn de aangevoerde oplossingen althans tot nu toe abacadabra wegens mijn gebrek aan ervaring op dit gebied. Wellicht kan iemand mij helpen met het tweede probleem. Kan ik ergens de instellingen wijzigen? Gebruik Nero om de zaak van de HD op een DVD te zetten.










De plaatjes dienen om een indruk te hebben wat de Nero mogelijkheden zijn om instellingen te wijzigen. Maar welke dat is voor mij de vraag. Wie kan mij wat meer wegwijs maken op dit voor ondergetekende onbekend gebied? Bedankt hoor!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan