Foto resizen van "breed" naar "lang"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jac Art

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Berichten
224
Geacht forum,

Op de cover van een nieuwsbrief wil ik een foto plaatsen. Echter de foto heeft een "breed" formaat. De vraag is hoe ik de foto in de lengte kan plaatsen zonder!!! dat deze wordt uitgerekt.
Wellicht is hier een programma voor!

Kunt mij helpen?

Alvast dank voor de moeite!

met een vriendelijke groet,

Jac Art
 
Volgens mij kan dit gewoon in Paint als deze tenminste de bestandsextentie ondersteund
Afbeelding / Formaat wijzigen en dan bij procenten de waarde opgeven die jij wilt hebben.
 
Foto resizen van breed naar lang

Dank voor uw reactie en suggestie!
Dit had ik echter al geprobeerd, maar werkt helaas niet!
Foto wordt dan namelijk uitgerekt. bv dikke personen worden superslank.

met een vriendelijke groet,

Jac Art
 
Goedemiddag,
Als ik u goed begrijp wilt u de foto minder breed maken zonder dan de hoogte wordt aangepast? Dat is mogelijk maar als u alleen de breedte aanpast dan worden inderdaad dikke mensen slank. Ik denk ook niet dat het mogelijk is.
U kunt echter wel de hoogte en de breedte aanpassen bijvoorbeeld in word, als u het plaatje in wordt plakt en dan vanaf een hoek hem kleiner maakt dan gaat dat gelijkmatig zodat je niet zo'n geval krijgt al dikke mensen worden dun.
Het kan natuurlijk ook in photoshop of een ander foto bewerkings programma voor een nog betere kwaliteit.
Maar word werkt bij mij altijd prima.

Mvg,
HandyMan
 
Dank voor uw reactie en suggestie!
Dit had ik echter al geprobeerd, maar werkt helaas niet!
Foto wordt dan namelijk uitgerekt. bv dikke personen worden superslank.

met een vriendelijke groet,

Jac Art

Ja dat zal je altijd blijven houden.

Pak eens een stuk elastiek en schrijf je naam er eens op, trek het elastiek nu uit en zie wat er gebeurd. De letters komen verder uit elkaar te staan.

Als je een steen gooit, valt hij ook nooit naar boven. Dat is de wet van de natuur geloof ik.
 
Foto resizen van breed naar lang

Dat ben ik helemaal met u beide eens! Maar........ ik denk misschien is er ergens slimmigheidje!
In Word of Publisher kan je makkelijk een foto uitrekken. Voor het maken van een nieuwsbrief gebruik ik namelijk Publisher. Concluderend kan men eigenlijk stellen dat je nooit een "brede" foto op "langwerpige" achtergrond kan plaatsen.

Ik wacht verdere reacties nog even af.

In ieder geval dank voor de uwe!!!

mvg

Jac Art
 
Het kan allemaal wel, maar trek je een cirkel uit, dan is de consequentie dat het een ovaal wordt.
 
Wat je wel kan proberen als de inhoud van de afbeelding dit mogelijk maakt om een bepaald gedeelte te selecteren in de vorm van een rechthoek dan.
Deze te kopieren en te plakken als een nieuwe afbeelding.
Met wat experimenteren met verschillende afmetingen kan je aardig in de buurt komen van wat je wilt bereiken.
 
Ik weet niet hoe je foto eruit ziet maar kun je niet gewoon de zijkanten eraf knippen tot de gewenste verhouding?
 
foto rezisen van breed naar lang

Dat is juist het probleem! Alles moet op foto blijven probleem. Ik heb inmiddels wel begrepen dat het praktisch niet mogelijk is, helaas!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan