Zen mozaic niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mellk

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2007
Berichten
12
ik heb zojuist een Zen mozaic [2gb] aangeschaft.
software geinstalleerd en daarna mijn zen aan de usb gelegd om te laden.
precies zoals de handleiding zegt.

hij laadt op, maar de pc wil hem niet herkennen. hij weet wel dat er iets aan zit, maar niet wat.
de eerste keer ging hij dieraakt bestuursprogramma instaleren
maar nu zegt hij dat hij niet wordt herkend.

ik zie hem dan ook neit staan bij deze computer. en de software ziet hem niet als aangesloten.

dit zelfde heb ik gehad met mijn zen V plus .. deze heb ik werkend gekregen na toen WMP opnieuw te instalren via een rar bestandje. nadat ik heel internet had afgezocht.
nawat geprobeerd te hebben werkte hij heel fijn.

maar nu heb ik dus weer het zelfde probleem. overigens herkent mijn laptop die zen V plus wel. [zonder software te hebben geinstalleerd]


ik heb windows vista en WMP11
 
okeey laat maar..
HIJ DOET HET
gewoonv an de een op andere dag..:)
 
ik heb zojuist een Zen mozaic [2gb] aangeschaft.
software geinstalleerd en daarna mijn zen aan de usb gelegd om te laden.
precies zoals de handleiding zegt.

hij laadt op, maar de pc wil hem niet herkennen. hij weet wel dat er iets aan zit, maar niet wat.
de eerste keer ging hij dieraakt bestuursprogramma instaleren
maar nu zegt hij dat hij niet wordt herkend.

ik zie hem dan ook neit staan bij deze computer. en de software ziet hem niet als aangesloten.

dit zelfde heb ik gehad met mijn zen V plus .. deze heb ik werkend gekregen na toen WMP opnieuw te instalren via een rar bestandje. nadat ik heel internet had afgezocht.
nawat geprobeerd te hebben werkte hij heel fijn.

maar nu heb ik dus weer het zelfde probleem. overigens herkent mijn laptop die zen V plus wel. [zonder software te hebben geinstalleerd]


ik heb windows vista en WMP11

Heej ik heb hetzelfde probleem met mijn zen V , jij hebt het opgelost maar hoe?(ik bent niet zo goed dus gedetailleerd mag ;) )
 
Heej ik heb hetzelfde probleem met mijn zen V , jij hebt het opgelost maar hoe?(ik bent niet zo goed dus gedetailleerd mag ;) )

nou ik heb niks gedaan eigenlijk van de een op de andere dag deed hij het...
maar ik heb dat ¨probleem ookg ehad met een Zen V ...
ik heb toen echt alels geprobeerd.. volgens mij deed hij het uiteindelijk o mdat ik WM opnieuw heb geinstalleerd via een .rar bestand dat ik ook ergens van een forum heb afgehaald met tips van andere mensen die het ding ook niet aan de praat kregen... waar dat was... weet ikn iet meer...:confused:
 
nou ik heb niks gedaan eigenlijk van de een op de andere dag deed hij het...
maar ik heb dat ¨probleem ookg ehad met een Zen V ...
ik heb toen echt alels geprobeerd.. volgens mij deed hij het uiteindelijk o mdat ik WM opnieuw heb geinstalleerd via een .rar bestand dat ik ook ergens van een forum heb afgehaald met tips van andere mensen die het ding ook niet aan de praat kregen... waar dat was... weet ikn iet meer...:confused:


Het is gelukt ;) ik heb gewoon mijn WMP geherinstalleerd. :thumb: :d
 
laad-probleem Zen Mozaic

okeey laat maar..
HIJ DOET HET
gewoonv an de een op andere dag..:)

Ik heb ook zo'n probleem. Toen ik met kerstmis mn zen mozaic kreeg sloot ik hem aan om te laden, ik haalde hem er even uit om hem te bekijken, maar toen ik hem terug in mijn PC stak wilde hij niet meer opstarten en laden, ik heb hem nu gewoon al 3 uur ingestoken maar nog steeds wil hij niet starten, kan iemand mij helpen aub ?!
 
MyZEN: schijfherkenning en firmware installeren of updaten

Ik heb ook zo'n probleem. Toen ik met kerstmis mn zen mozaic kreeg sloot ik hem aan om te laden, ik haalde hem er even uit om hem te bekijken, maar toen ik hem terug in mijn PC stak wilde hij niet meer opstarten en laden, ik heb hem nu gewoon al 3 uur ingestoken maar nog steeds wil hij niet starten, kan iemand mij helpen aub ?!

ZEN mozaic player 2 GB

firmware 1.03 originele versie (juli 2008)

Startstatus: muziek (en meer ?) verwijderd door familielid
(krijgt geen toegang tot player op USB 1.0 Windows XP Servicepack 1)

Detectiestatus:
Apparaat wordt niet herkend; krijg geen toegang tot mozaic player
Aangesloten op USB 2.0
Windows XP servicepack 2
Geeft melding "niet loskoppelen"

Experimenteerfase:
Geheugen van apparaat staat op 0 in menu Extra's > Verw. schijf (zie gebruikershandleiding)
Geheugen veranderd naar maximaal op 1.5 GB
Apparaat wordt nu wel herkend

Kan apparaat nu formatteren en kan bestanden schrijven
maximaal 0.4 GB
zolang het apparaat aangesloten is via USB-kabel, blijven de bestanden
aanwezig, maar worden niet bewaard; dit blijkt het het werkgeheugen van het apparaat te zijn
maximaal 0.5 GB

Herstelfase:
Apparaat losgekoppeld
Geheugen ingesteld op 256 MB in menu Extra's > Verw. schijf;
ZEN player aan pc gekoppeld via USB 2.0
firmware update van ZEN mozaic player uitgevoerd versie 1.06 (december 2008)
Apparaat wordt herkend en heeft eigen standaard mappen voor Muziek, Foto's en Video,
die er voorheen niet waren / gewist waren ?
Heb nu 1.8 GB aan totale geheugen;voorlopig 1 GB in gebruik (117 nummers mp3,hoge kwaliteit)

Conclusie:
1) toegang tot apparaat krijgen door verhogen van het schijfgeheugen naar 1.5 GB
2) schijf formatteren
3) apparaat loskoppelen en geheugen weer verlagen naar bijv. 256 MB
4) apparaat koppelen via USB en
firmware op de ZEN installeren die geschikt is voor je eigen computer
5) wachten totdat firmware geheel geladen is
6) apparaat loskoppelen en weer terug aansluiten
7) controleren of standaardmappen Muziek, Foto's en Video op Mijn ZEN staan
in de verwisselbare schijf

Bestanden kunnen nu in de standaardmappen geplaatst worden
d.m.v. "knippen en plakken" of "slepen"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan